דף הבית / חדשות העיר משני / "חטא שאין לו כפרה"

"חטא שאין לו כפרה"

רונן דמארי

 

במכתבו מציין אפי משה בין היתר: "אני פונה אליכם בקול זעקה רמה, הן כנבחר ציבור אך לא פחות כאב ששכל את בתו, לא מכבר, ממחלת הסרטן.

לאחרונה היינו עדים לתגובות כואבות מצד חברי הוועדה לקביעת סל התרופות ובראשם יו"ר הוועדה פרופ' רוני גמזו, אשר טען כי לא יסכים עוד לעמוד בראש הוועדה, כיוון שהמדובר בקבלת החלטות קשות עד בלתי אפשריות שחלקן אף גוזרות גורלם של חולים לחיים או למוות.

משהוחלט למרבה הצער שלא להכליל תרופה מצילה חיים בסל הבריאות, נשאלת השאלה: הכיצד מעזה המדינה לגבות מס ערך מוסך ממשפחות החולים שנאלצים, על לא עוול בכפם, לרכוש את התרופות לא פעם תוך מכירת דירתם או באמצעות הלוואות, תרומות וכיו"ב. …בניגוד לחלקכם הגדול, אני ואשתי היינו שם! משך שנה רצופה סעדנו את בתנו במחלקה האונקולוגית ילדים בתל השומר. אני אישית  הייתי עד מדי שבוע לבכי ולצרחות קורעות לב, בכי שבישר שוב על מותם של ילד, של ילדה או של תינוק. משיחות עם ההורים ועם הרופאים הבכירים נודע לי שחלקם נפחו את נשמתם בשל העדר משאבים לרכישת תרופות שעשויות היו להציל את חייהם. הפניתי שאלה שלא עולה על הדעת למספר רופאים בכירים: האם ניתן לומר שהסיבה למותם של חלק מהחולים היא כסף? תשובתם פה אחד הייתה מזעזעת וחד משמעית – כן!".

עוד כותב משה: "אדוני ראש הממשלה, הטלת מע"מ על תרופות אלו הוא חטא שאין לו כפרה! לפיכך, אבקשכם בכל לשון, כמי שמתמודדים בימים אלו ממש על מקומכם בכנסת הבאה ועל מקומכם בכינון הממשלה הבאה, להתחייב כבל עם ועדה על הסרת המע"מ מתרופות מצילות חיים וזאת מיד עם כינונה של הכנסת הבאה. במידה ולא תפעלו כן בכוונתי להקים מטה מאבק ארצי ויחד עם רבבות אזרחים לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יוסר הכתם הנורא הזה מעלינו".

חטא שאין לו כפרה
אפי משה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות