דף הבית / חדשות העיר משני / חדש: שלישי חופשי- לגיל השלישי

חדש: שלישי חופשי- לגיל השלישי

רונן דמארי

מאות מתושבי העיר פוקדים מדי שבוע את לובי ורחבת העירייה במסגרת "שלישי משפחתי" שמקיימת העירייה. עתה מצטרף מיזם חדש של העירייה "שלישי חופשי- לגיל השלישי" המיועד לתושבי העיר הוותיקים. על היוזמה אמונה מ"מ וסגנית ראש העירייה ויו"ר ועדת גמלאי העיר,  עו״ד ליאל אבן-זהר המחזיקה בתיקי החינוך והתרבות: ״תרבות צריכה להיות נגישה לכולם- משפחות, צעירים, נשים וגברים וכמובן גם לגמלאים. הנחיתי לקדם את התרבות לגיל השלישי, ולהתחיל בימי שלישי בבית העם, ומסביב לעירייה. ראש העירייה, רז קינסטליך, כמובן נתן רוח גבית ותמך, וזוהי רק ההתחלה של פעילות משמעותית תרבותית ותוססת לכלל תושבי ראשון לציון״. שותפים למיזם: אגף תרבות ,רשת הספריות והכותרים, מוזיאון ראשון ומוזיאון אגם בחברה העירונית.

צילום: באדיבות העירייה

הפעילויות יתקיימו בבקרים ובשעות הצהריים בבית העם, מוזיאון ראשון לציון, ספריות כותר ועוד. הכניסה לתושבי העיר- חופשית בהצגת תעודת זהות או כרטיס תושב. העלות לתושבי חוץ- 20 ₪.

המיזם יחל בתחילת חודש אפריל, ביום שלישי (2.4.19) בשעה 11:00 יתקיים מופע ״מחרוזת מנגינות״. צמד האמנים שאול ויוליה בן-הר  עם מוזיקת העולם ושירי זמרת הארץ במגוון כלי נגינה – כינורות, חלילים, חצוצרות, עוד חשמלי ושירה.

האירועים הבאים: סדנת צילום בכותר אלון ב-16.4.19, הרצאה בבית בעם ב-30.4.19, מפגש קולנועי בבית העם ב-14.5.19, בוק סרפינג בכותר אלון ב-21.5, סיור אדריכלי במוזיאון ראשון לציון ב-28.5 והרצאה בבית העם ב-4.6.19. לאירועים עתידיים נוספים יש לעקוב אחרי הפרסומים בתא החברה העירונית. על פי הערכות, קהל הגמלאים בראשון לציון מונה למעלה מ-50 אלף תושבים הנהנים משפע אירועים ופעילויות לניצול מרבי של זמן הפנאי שלהם.

 

וגם: הארכת שעות החנייה החינמיות לבעלי תו הזהב

ראש העירייה, רז קינסטליך ומחזיק תיק החברה לבטחון, סגן ראש העירייה מקסים בביצקי, הנחו את החברה לבטחון להאריך את שעות החנייה החינמיות בחניונים העירוניים לתושבי העיר, בעלי תו הזהב, קרי תושבי בני 70 ומעלה. ראש העירייה, רז קינסטליך, מסביר כי הגיעו לידיו פניות תושבים ותיקים שזקוקים ליותר זמן כדי לסיים את הסידורים שלהם. כאמור, ראש העירייה ומחזיק התיק בחנו את הפניות וניאותו להאריך את שעות החנייה החינמיות.

צילום: באדיבות העירייה

 

 

פירוט אירועים "שלישי חופשי- לגיל השלישי"

2.4.19 יום שלישי , 11:00, בית העם רחוב זד"ל 3

מופע הפתיחה – ״מחרוזת מנגינות״

מוזמנים למופע בוקר ממגוון מוזיקת העולם ושירי זמרת הארץ עם צמד האמנים

שאול ויוליה בן-הר במגוון כלי נגינה – כינורות, חלילים, חצוצרות, עוד חשמלי ושירה.

 

9.4.19- יום הבחירות.

 

16.4.19 יום שלישי, 10:00, ספרית כותר אלון רח' גרינשפן 8

סדנת צילום דיוקן

הצלמת לירון ברייר דנציגר תחשוף את המשתתפים לנקודות מבט חדשות ולהתבוננות ולחקר של עצמם/ן וסביבתם/ן דרך המצלמה. סדנה חוויתית המפתחת את ההבעה האישית ואת הכוח היוצר הקיים בכולנו.

מומלץ להירשם מראש- טל' לפרטים והרשמה 03-9598501

23.4.19 חופשת פסח

30.4.19  יום שלישי, 11:00 בית העם, רחוב זד"ל 3

למי קראתם זקנים?

אומרים ש"העולם שייך לצעירים", אז אומרים…

רוית חבשוש , אנתרופולוגית הרפתקנית, צלמת ומספרת סיפורים מרתקת .

הרצאה משעשעת ומעוררת השראה על 6 קשישים שובבים

שניפצו את הסטריאוטיפים על הזדקנות – ומוכיחים שאף פעם לא מאוחר מדי.

 

7.5.19- ערב יום הזיכרון

14.5.19  יום שלישי, 11:00 בית העם, רחוב זד"ל 3

בת 60 מחפשת אהבה

מפגש קולנועי מרגש עם הבימאית נילי טל.  נילי בת ++60 גרושה עם שני ילדים ושישה נכדים. החליטה שהיא לא רוצה להזדקן לבד ויצאה לחפש בן זוג. נחשף לסיפור מסעה באתרי השידוכין באינטרנט .

סרט שכולו מסע דייטים לא קונבנציונאלי בארץ ובעולם.

 

21.5.19  יום שלישי, בשעה 11:00 – 13:00, ספרית כותר אלון  רח' גרינשפן 8

בוק סרפינג בנושא: מסכות

הזמנה להיכרות אנשים דרך מעגלי הקראה ושיח. מפגש מרתק המאפשר להכיר, ללמוד, לשמוע את האחר בדרך הקשבה לקריאה בקול בעקבות טקסט .

מומלץ להירשם מראש- טל' לפרטים והרשמה 03-9598501

 

28.5.19, יום שלישי, בשעה 10:00 מוזיאון ראשון, רחוב אחד העם 2

"אדריכלות רכילות ומה שביניהם"

בתים מסוגננים, סיפורים ושירים ילוו את הסיור שייערך בין הבתים השונים בעיר ההיסטורית. נשמע סיפורים מגוונים השזורים בהיסטוריה המקומית, ונשיר שירים נוסטלגיים שהם חלק מסיפורו של בית. הסיור ילווה בשחקן.

מומלץ להירשם מראש, לפרטים והרשמה : 03-9698890

 

 

4.6.19, יום שלישי, 11:00 בבית העם רחוב זד"ל

מפגש אישי , מרתק ומרגש עם יהודה כהן, שהיה מבין ראשוני לוחמי הצנחנים ששחררו את הכותל במלחמת ששת הימים. למלחמה יצא עם מצלמה, איתה תיעד רגעים נדירים ומרגשים  מרגע גיוס המילואים ועד למסדר סיום המלחמה על הר הבית. הרצאתו מלווה במצגת של תמונות נדירות והשמעות קוליות נדירות.                                                                                    לרגל יום ירושלים- נשמע מזווית של לוחם  את סיפור הקרב על ירושלים.

 

צילום: באדיבות העירייה
ליאל אבן זהר
עו"ד ליאל אבן זהר. צילום: יח"צ

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות