דף הבית / חדשות העיר משני / חדש בעיר: מיק"ר- מועדוני ילדים לשעות הפנאי

חדש בעיר: מיק"ר- מועדוני ילדים לשעות הפנאי

רונן דמארי

 

תכירו: המי"קר- מועדון ילדים קהילתי ראשון לציון- המותאם לילדי המאה-21. במינהל קהילה בעיריית ראשון לציון ובחברה העירונית חשבו על מענה לשעות הפנאי לתלמידי כיתות ד' עד ו'. מצד אחד, חלקם לא נמנים על הילדים המשתתפים בחוגים ומצד שני- צעירים מדיי בשביל להשתתף במועדוני הנוער. כאשר לילד הצעיר אין מענה או מסגרת בשעות הפנאי, הוא לעיתים מעדיף להישאר בבית, מול המסך ולעיתים, הוא נסחף אחרי פעילות שלילית ברחוב.

לאחרונה החל פיילוט של ארבעה מועדוני ילדים בעיר המקיימים מפגשים חברתיים עם תכנים ערכיים ומרחב פעילות אינטראקטיבי שמושך את הילדים למסגרת חברתית. "הרעיון למעשה הוא לתת מענה עירוני המותאם לכל הילדים" מסבירה דפנה שקורי, ראש מינהל קהילה בעירייה "זיהינו שיש שלוש שכבות גיל שמסיבות שונות לא משתתפות במסגרות ופעילויות לאחר שעות הלימודים. ההורים ייקחו חלק בהבניית המענה והמועדונים יהיו פתוחים לכלל הילדים".

המועדונים יפעלו בתוך מרכזי הקהילה והמתנ"סים בשכונות. מדי שבוע תתקיים פעילות על פי קבוצות גיל ועניין. כך למשל תתקיים פעילות חברתית-קבוצתית אותה מדריכים מד"צים בעלי תעודות הדרכה המוכרות במשרד החינוך. הדרכות יעשו בנושאי תוכן שונים בדגש על חוויה קבוצתית וחברתית. כמו כן יתקיימו תחרויות גיימינג, טורנירים ספורטיביים, מוזיקה, אמנויות במה, אמנות פלסטית ועוד.

היבט נוסף למועדון הילדים הוא פיתוח תחביבים ומיומנויות אישיות. במרחב המועדון יופעלו תחומי העשרה ולמידה על ידי מתנדבי מעורבות חברתית. כל מתנדב יביא ללימוד נושאי העשרה ולמידה שמעניינים אותו למשל: מוזיקה, תיאטרון, טבע, בישול, אמנות פלסטית וכו'.

המועדונים ישמשו גם כמרכזי למידה. במהלך הפעילות יוקצה זמן למידה והשלמת מטלות מבית הספר. בשעות הראשונות של הפעילות יוכלו הילדים לסיים את ההתחייבויות לבית הספר ואחר כך להתפנות למשחק ובילוי. את מרחב הלמידה יפעילו סטודנטים מלגאים.

צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות