דף הבית / חדשות העיר משני / "חג השכנים" – יש דבר כזה

"חג השכנים" – יש דבר כזה

רונן דמארי

 

ביום שלישי, 14.5 בשעות אחה״צ יחגגו עשרות שכונות ברחבי הארץ את "חג השכנים" הבינלאומי. ארגון בינה אחראי ליוזמה, במסגרתה תושבים משכונות ברחבי הארץ יערכו ארוחות ופעילויות משותפות עם שכניהם במרחב הציבורי בשכונה. החג מצויין בלמעלה מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים שיוצאים לרחובות העיר והשכונה בשביל להכיר באמת ומקרוב את השכנים שלהם.

 

חג השכנים הוא מסורת שהתחילה בצרפת לפני כעשור במטרה לחזק את הקהילתיות בשכונות המגורים וליצור חיבור וקרבה בין התושבים. כיום, החג מצויין ביותר מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים שיוצאים לרחובות העיר והשכונה בשביל להכיר באמת ומקרוב את השכנים שלהם. ביום זה החל כל שנה בחודש מאי, תושבי שכונות רבות ברחבי הערים מוזמנים לצאת החוצה יחדיו למפגש חברתי לטובת היכרות עם שכניהם בבניין, בבית ליד, וברחוב. השכנים מוציאים מיוזמתם שולחנות, כסאות ואוכל מעשה ידיהם וכך מתקיימים "פיקניקים" מרובי משתתפים ברחבי השכונה.

 

ערן ברוך, מנכ"ל בינה מוסר: " פעם קהילתיות היתה חלק חשוב בחיינו וכולנו הכרנו את השכנים שלנו. היום, אנחנו פחות ופחות מכירים את אלו שגרים בקרבנו. בדיוק בגלל זה בחרנו לעשות לחג השכנים עלייה לישראל. אנחנו מאמינים כי החג מתאים לאופי וכי רבים יתחברו לרעיון זה על בסיס ערכי ערבות הדדית וחיבור משמעותי לאנשים ולקהילה. זו הזדמנות לחגוג ולהפגיש אנשים במסגרת בלתי אמצעית, מתחת לבניין, בין הבתים, בחנייה המשותפת ובגינה ממול. כמו שנאמר – טוב שכן טוב מאח רחוק".

 

הפרוייקט מתקיים בהובלת בינה – התנועה ליהדות חברתית, בשיתוף עם ארגון ג'וינט ישראל-אשלים ועם השירות לעבודה קהילתית של משרד הרווחה.

 

עוד על חג השכנים:

https://join.bina.org.il/shchenim/

 

חג שכנים
צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות