דף הבית / חדשות העיר משני / ועדה ייחודית לתושבים הזקוקים לצרכים מיוחדים, התכנסה השבוע

ועדה ייחודית לתושבים הזקוקים לצרכים מיוחדים, התכנסה השבוע

 

הועדה בישיבתה הראשונה השבוע. צילום: אורלי קטלר
הועדה בישיבתה הראשונה השבוע. צילום: אורלי קטלר

 

בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר בראשון לציון אושרה הקמתה של ועדה ייחודית העוסקת במתן מענה לתושבים הזקוקים לצרכים מיוחדים. הועדה בראשות חברת המועצה ד"ר הדס מלכה הכהן כבר התכנסה לישיבתה הראשונה ביום שני השבוע.

מרבית חברי הועדה הנם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הם הציגו עצמם את המגבלה שמייצגים והציפיות מהרשות להתייחסות ומתן תקציבים. למפגש הוזמנו ד"ר שי הרשקוביץ יועץ ארגוני ששימש בעבר כמנהל מחוז דרום בארגון ציבורי העוסק בקידום אנשים עם צרכים מיוחדים ומסגרות שיקום ותעסוקה וחני בכר מנהלת עמותת "מקום לכולם. קידום שילוב בקהילה" שהציגה את מטרות העמותה וסרטונים המלמדים על העשייה שלה.

המשתתפים קיבלו מד"ר הכהן רקע על תיק חינוך מיוחד, החוק והתיקון לחוק, מסגרות החינוך המיוחד בעיר ומטרות מרכזיות לעבודה משותפת ביניהן: מתן מענה לצרכי האוכלוסייה ומשפחות המיוחדים בשירותיי חינוך וטיפול שמטרתם לקדם את ילדם ובכללם מוסדות חינוך מותאמים בתוך הרשות, הנגשת מידע וצרכים לאוכלוסיות מיוחדות במסגרות של בתי הספר ובמרחב הציבורי, סיפוק הזדמנויות ואפשרויות להתפתחות אישית של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ושילובם בחברה ובמעגל העבודה.

הדס הכהן המחזיקה בתיק חינוך מיוחד מסרה ל"גל גפן": "חיכיתי לרגע הזה שבעה חודשים ובשבילי היה זה יום חג. עשיית היסטוריה, מסר לתושבים ולחברה שלנו וכבוד גדול לעיר, לרה"ע ולחברי המועצה האוחזים בתפיסות חברתיות מתקדמות של קבלה, הכלה, שוויון וצדק חברתי. תיק חינוך מיוחד הוא תיק חדש ברשות וחלוץ ברשויות. הקמת הועדה היא אחת הדרכים להכנת תשתיות ובניית מודל עבודה. הועדה היא האמצעי לשיתוף הציבור ומתן אפשרות למשפחות המיוחדות ופעילים חברתיים לחבור יחד ולפעול כתף אל כתף עם הרשות. את המצוקות של אוכלוסיית המיוחדים, הסבל היומיומי והרצון לשינוי אני שמה לנגד עיני בעבודתי כחברת מועצה. הילד עם הצרכים המיוחדים, המתבגר ואזרח העתיד עומדים במרכז העשייה שלי".

כתב: רונן דמארי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות