דף הבית / חדשות העיר משני / "והדרת פני זקן"

"והדרת פני זקן"

רונן דמארי

 

רגע לפני היציאה לחופשת הקיץ, גן הילדים החברתי בראשון לציון, "גן שלום ילדים", קיים פעילות ייחודית שהתמקדה בנושא "והדרת פני זקן – מפני שיבה תקום" כחלק מפרויקט שמקדם מנהל קהילה בעיריית ראשון לציון לעידוד יוזמות חברתיות במערכות החינוך בעיר.

היוזמה החלה מכך שאחת מגננות צוות הגן נסעה באוטובוס ונחרדה לגלות שצעירים לא קמים יותר ומפנים את מקומם לקשישים. בעקבות כך, הוחלט לקיים פעילות בנושא בגן הילדים אולם כשרצו להסביר לילדים את המושג "מפני שיבה תקום" גילו הגננות שמרבית הילדים לא חוו נסיעה באוטובוס ולכן לא מצליחים להבין על מה מדובר.

צוות הגן פנה לחברת אגד בנושא והם מיד התגייסו לעזרה בהתנדבות מלאה, העמידו לרשות ילדי הגן אוטובוס שלקח אותם לסיור לימודי בתחנה המרכזית החדשה בעיר, ושם הסבירו להם על הסכנות האורבות לקשישים בעליה וירידה מאוטובוס ובעמידה באוטובוס, על הקושי של קשיש לעמוד לאורך הנסיעה ובכלל על איך עובדת תחבורה ציבורית. כמו כן, ביקרה בגן הילדים קשישה שהסבירה לילדים מהי זקנה וכיצד ניתן לזהותה וחשוב מכך הסבירה את הצורך במתן כבוד למבוגרים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "עיריית ראשון לציון באמצעות מנהל קהילה מעודדת את מנהל החינוך ליזום פרויקטים חברתיים למען האחר, השונה והחלש שיהפכו את הסביבה למקום נעים. היוזמה המדהימה של צוות הגן לעודד כבוד למבוגרים היא דוגמא מדהימה לעשייה חברתית  מבורכת. יישר כח לצוות הגן, לתלמידי התיכון ולכל המעורבים בפעילות".

לאחר שחזרו לגן הוחלט יחד עם הילדים להעביר את המסר לכמה שיותר אנשים ולעשות קמפיין פרסומי בנושא. ילדי הגן והוריהם, שהתגייסו למשימה החשובה, הכינו כרזות לאוטובוסים ולתחנות, מצגת ושיעור ייחודי שמיועד למורים  ולתלמידי תיכון. בסוף התהליך יצרו הילדים כרזות שנתלו בתחנות האוטובוס בשכונה, פלייר שחולק בתיבות דואר בשכונה, ואף הקליטו ג'ינגל שבקרוב יהיה הצלצול של "תיכון רביבים", התיכון בו תלמידי כיתות י"א משתתפים בתוכנית "חבר בגן" אשר במהלכה הם מגיעים לגן זה אחת לשבוע לקיים פעילויות משותפות עם הילדים. כמו כן הועבר שיעור לצוות מחנכות כתות י' ו-י"א ולמועצת התלמידים בתיכון רביבים שיועבר על ידם לכלל תלמידי בית הספר .

חברת צוות הגן יעל גולדברג, הוסיפה: "באחת הנסיעות שלי באוטובוס בתוך העיר הבנתי שכל המושבים באוטובוס תפוסים על ידי בני נוער וצעירים, בעוד המבוגרים עומדים והחלטתי שחייבים לעשות עם זה משהו. בישיבת הצוות הנושא הועלה והחלטנו להפיק קמפיין בשיתוף פעולה עם בני הנוער מתיכון רביבים אשר מתנדבים בגן מדי שבוע במסגרת פרויקט "חבר בגן". כולנו נהנינו מהעשייה ומההרגשה שאנו יכולים לעשות שינוי".

הגן החברתי פותח ברשת "דרור בתי חינוך" ומופעל על ידי חברי תנועת דרור ישראל. המודל מבוסס על צוות מחנכות המפעיל את הגן במשותף, תוך שימת דגש על תכנים חברתיים, חיזוק הקהילה, ושותפות עם ההורים. זאת מתוך אמונה כי ניתן כבר בגיל הרך לפתח יכולות של מעורבות ומנהיגות.

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות