דף הבית / חדשות העיר משני / התנאי: מינוי רב ספרדי

התנאי: מינוי רב ספרדי

רונן דמארי

כזכור, בשנת 2010 נפטר רבה הספרדי של ראשון לציון הרב יוסף עזרן ומאז הרב מכהן בתפקיד באופן בלעדי הרב יהודה דוד וולפא, שנמנה עם הזרם הליטאי ונחשב כבעל גישה מעט מחמירה בתחומי פעילותו הרבנית, בנושאי כשרות, קבורה, נישואין וגיור. ביולי 2017 הוגשה עתירה על ידי תושב העיר יעקב עזרא לקידום מינויו במקביל של רב ראשי ספרדי לעיר, כנגד העיכוב המתמשך של המשרד לשירותי דת לקידום המינוי. במקביל, באותה העת החתים חבר המועצה אוהד אוזן יחד עם חבריו עצומה שזכתה לאלפי חתימות של תושבי העיר, שקראה לראש העיר דב צור לפעול מידית לבחירת רב ראשי ספרדי לעיר. חודש לאחר מכן, באוגוסט 2017, השיבה פרקליטות המדינה בשם המשרד לענייני דת לעתירה בנושא, בה צוין כי "עמדת השר אזולאי היא כי יש לקדם מינוי רב עיר ספרדי בראשון לציון, והוא מוסיף לפעול לקידום מינוי זה. אשר על כן המשיבים יבקשו כי בית המשפט יאפשר להם לעדכן בדבר התקדמות הליך מינוי רב ספרדי בעיר ראשון לציון תוך פרק זמן של 90 יום".

אוזן מסר השבוע: "נושא מינוי רב ספרדי מתעכב שוב ושוב מסיבות פוליטיות שונות, כאשר תמיד ישנו תירוץ אחר- פעם אלו הבחירות למועצת העיר, פעם הבחירות הארציות שכידוע יתקיימו בעוד שנה ובפעם אחרת יימצא כמובן תירוץ אחר. לצערי משרד הדתות בוחר לעכב שוב ושוב את תחילת הליך בחירת הרב הראשי בראשון לציון ללא סיבה, כשבערים מקבילות דוגמת יהוד, החל תהליך הבחירה מיד עם פטירתו של הרב הספרדי הקודם. כידוע, מאז התחייבות הפרקליטות למתן מענה תוך 90 יום עברה מעל שנה, כשכידוע לא התקבלה מאז כל התייחסות של השר לנושא. לא עוד, בקדנציה הבאה אי"ה תהליך הבחירה לא יתמסמס פעם נוספת".

אוהד אוזן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות