דף הבית / חדשות העיר משני / הצעה: תחבורה שיתופית בשבת

הצעה: תחבורה שיתופית בשבת

רונן דמארי

 

חבר מועצת העיר, איתי מתיתיהו, הגיש לראש העיר רז קינסטליך, הצעה לסדר בה הוא מציע כי העירייה תפעל לטובת קידום הנושא. הוא מציין כי ההצעה הוגשה לאחר מפגש עם תנועת "ראשון חופשית", שביצעה עבודת עומק בנושא יחד עם פרלמנט הנוער בעיר. בהצעה נאמר בין היתר: "כיום קיים קושי רב עבור בני הנוער (ללא רישיון) ובקרב מיעוטי יכולת שאינם יכולים להרשות לעצמם לנוע בתחבורה פרטית בזמן הסופ"ש. עלינו לעשות הכל כדי שמצד אחד יהיה להם את היכולת להתנייד בחופשיות בעיר הרביעית בגודלה, ומאידך לא נפגע בתושבי העיר הדתיים והמסורתיים ששומרים שבת. ידוע לי שהנושא מורכב אך הוא טומן בתוכו יתרונות רבים: מאפשר לחסרי רכב להתנייד ולהינות משלל הפעילויות, שהעיר מציעה בסופ"ש-  גן בעברית/גן העיר/חוף הים וכו', מאפשר לבליינים צעירים לצאת ולשתות (מעל 18) ולחזור הביתה בבטיחות, מקטין את מספר כלי הרכב על הכביש ומוריד לחץ ממגרשי החניה וחוסך עלויות של דלק וחניה.

בכל סקרי הרוחב שנעשו בישראל- נושא תחבורה שיתופית בשבת זוכה לתמיכה אדירה  בקרב האוכלוסייה החילונית/מסורתית אך ניתן לראות כי גם האוכלוסייה הדתית מבינה את הצורך שיש לקהל החילוני להתנייד בשבת".

על פי האומדנים שערך חבר המועצה, העירייה אמורה להיערך להוצאה של 6,000 שקלים בשבוע ו -312,000 שקלים בשנה: "אני מבקש את אישור ראש העירייה וההנהלה להנחות למצוא את המקור התקציבי. ניתן לראות שמעבר לתקציב העירייה אינה צריכה להקצות משאבי כ"א לנושא וכי הוא מטופל בצורה המקצועית ביותר בידי החברות שנותנות את השירות. אני מבקש מהנהלת העיר להקים צוות מצומצם אשר יכלול בין היתר את נציגי הארגונים שנותנים את השירות, מנכ"ל העירייה ואת סמנכ"ל התפעול, נציגי ראשון חופשית ונציגי הנוער. על מנת לקבוע את המתווה הטוב ביותר של תחבורה שיתופית בשבת ולהביאו לאישורה של מועצת העיר".

להצעה צורפו שני מסלולים אפשריים לקווי האוטובוס העוברים באזורים המרכזיים בעיר וכן הצעות מחיר של חברות המפעילות שירותים דומים בערים אחרות בארץ.

 

איתי מתיתיהו
איתי מתתיהו. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות