דף הבית / חדשות העיר משני / הצעה: "עיר מורשת תימן"

הצעה: "עיר מורשת תימן"

רונן דמארי

 

במסגרת היוזמה שמוביל ניר שועלי, יונצחו בשכונה שלושת מענקי הזמר העברי – זהר ארגוב, הזמר האגדי שנושא הנצחת שמו בעיר עלה לדיון מספר פעמים וירד בעקבות התנגדות של חלק מהתושבים, שושנה דמארי ויגאל בשן שהלך לעולמו לאחרונה. שועלי מציע כי העיר תוכרז כעיר מורשת תימן, כאשר העירייה תפעל למען הקמת מרכז מורשת תימן ברובע המזרחי.

בקבוצת פייסבוק ייעודית שפתח מתואר כך החזון: "יחד עם הבנייה המסיבית ברובע המזרחי שאמורה לקדם את ראשון לציון להיות העיר השלישית בגודלה בישראל, יש לשדרג את שיכון המזרח הוותיק. אחד האמצעים לכך הוא הקמת מרכז תרבותי חינוכי, שיעלה על נס את סיפור עליית תימן ותרומתה הייחודית להיסטוריית המושבה הראשונה של התנועה הציונית.

המרכז יכלול מוזיאון ובו לצד תערוכה קבועה יתקיימו פעילויות תרבות, הופעות, הרצאות, פעילויות לילדים ועוד. במתחם יוקמו מסעדות עם דגש על אוכל תימני.

אחת לשנה יתקיים פסטיבל גדול של מוזיקה ואוכל – התימניאדה. הופעות, דוכני אוכל, אטרקציות. במקום יוקדש אגף חינוכי אחד להסברה נגד סמים ובו תסופר הטרגדיה של זהר ארגוב ויתקיימו פעילויות לנוער בנושא. דמארי, בשן וארגוב יזכו לרחובות ראשיים על שמם ברובע ולהנצחה מיוחדת במתחם. כל אלה ועוד יצמיחו מקורות פרנסה חדשים, יעצימו את שיכון המזרח הצמא לשדרוג כלכלי ותרבותי, ובכלל,  יביאו תיירות לעיר הצמאה לתיירות".

שועלי אמר השבוע ל"גל גפן": "הרעיון הוא להנציח את זכרם של שלושה בני העיר, בני העדה התימנית ומגדולי הזמר העברי. ניתן למנף את ההנצחה ולשלבה בפיתוח מזרח העיר ובעיקר בשדרוג וקידום שיכון המזרח. הנצחה שתצמיח גם את התיירות לראשל"צ הסובלת מהיעדר אטרקציות תיירותיות למעט היקב. הנצחה עם מרכז תרבות, מוזיאון למורשת תימן, פסטיבל תימניאדה שנתי, מסעדות תימניות, מרכז הסברה נגד סמים על שם זהר ארגוב.

סיפור העלייה התימנית נדחק ולא מסופר מספיק בתולדות ראשון לציון, אליה הגיעו התימנים בראשיתה והטביעו חותמם. זה גם הסופר מרדכי טביב והאלוף התימני הראשון דוד מימון, שכמעט היה הרמטכ"ל התימני הראשון".

מהעירייה נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפנייה ונבחן אותה".

 

ניר שועלי
ניר שועלי צילום שי בנימין

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות