דף הבית / חדשות העיר משני / הצעה: כיבוד בריא בישיבות העירייה

הצעה: כיבוד בריא בישיבות העירייה

רונן דמארי

אילנית הרוש
אילנית הרוש

מחזיקת תיק בריאות הציבור, חברת מועצת העיר ראשון לציון, אילנית הרוש, העבירה לאחרונה הצעה לסדר לראש העיר, רז קינסטליך, בנושא לפיה בישיבות העירייה, התכנסויות הוועדות הציבוריות וקבלת הקהל יוגש מעתה לנוכחים כיבוד בריא יותר. הצעתה של הרוש היא חלק מ- 'אפשריבריא', התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, שאליה הצטרפה ראשון לציון בשנה האחרונה.

בהצעה היא מציינת: ״עיריית ראשון לציון מקיימת מדי יום עשרות פגישות, מפגשים עם תושבים, ישיבות ועדות, ישיבות הנהלה ומועצה ועוד, שבהן מוגש לנוכחים כיבוד, אמנם, בחלק גדול מהישיבות מוגשים גם פירות וירקות, דבר אשר אני מברכת על כך, אך בלא מעט מהישיבות והוועדות שבהן יצא לי לנכוח, הוגש גם כיבוד לא בריא, כגון עוגיות עמוסות בסוכר, חטיפים עתירי נתרן, שתייה ממותקת ועוד״.

הרוש מציעה כי העירייה תפעל בשיתוף בעלי מקצוע מתחום התזונה ליצירת תפריטים בריאים יותר לכיבוד לישיבות ולפגישות הנערכות בעירייה: "לכך יש השלכה לא רק על עובדי העירייה ונציגי הציבור, אלא גם על מאות התושבים אשר באים בפיתחה של העירייה מדי יום ואשר חלקם לוקח חלק בפגישות וישיבות אלו".

הרוש מצביעה על שורה של יוזמות שננקטו בשנים האחרונות אשר תורמות לנושא ומוסיפה כי המעבר לכיבוד בריא יותר לא אמור לגרור תוספת תקציב, אלא ייתכן שאף להפך: ״בשנים האחרונות, לשמחתי, מעודדת המדינה במגוון רחב של דרכים אכילה וכיבוד בריא יותר. כך, למשל, בחוזר 26-2018 של רשות המסים, וביוזמת אפשריבריא, חודדה תקנה 2 (1) לתקנות מס הכנסה, כך שפירות וירקות העונה נחשבים ככאלה שמותרים בניכוי 80% מההוצאות לכיבוד קל, לצד זאת, קיימות יוזמות שונות ומגוונות המאפשרות שינוי של הרכב הכיבוד בחברות, ארגונים, וכמובן, גם מועצות מקומיות ועיריות, תוך שמירה על מסגרת התקציב המוקדשת לכך וכן, כמובן, הפיכת הכיבוד לבריא יותר״.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות