דף הבית / חדשות העיר משני / "הפרדה מגדרית לא חוקית בחגיגות שמחת תורה"

"הפרדה מגדרית לא חוקית בחגיגות שמחת תורה"

רונן דמארי

הפרדה מגדרית בשמחת תורה בראשון לציון
צילום: פרטי

לכך הם לא ציפו:

לטענת תושבים, מדובר בשכונה חילונית והפעולה שהתבצעה על ידי העירייה אינה חוקית לכאורה. אחת התושבות אמרה ל"גל גפן": "מה שמקומם היא ההפרדה המגדרית שאינה במקומה. זהו מרחב ציבורי ועל פי חוק אסורה הפרדה מגדרית במרחב ציבורי. אנחנו שכונה חילונית והרעיון של שמחת התורה היא קירוב לבבות וזה שגורמים לנו להתפצל מהמשפחה שלנו ולהיות באזור מסוים שמורשה רק לנשים מקומם אותי".

עוד הוסיפה התושבת: "העירייה אישרה את ההפרדה הזאת וזה חמור בעיניי. בעבר לא הייתה כזאת הפרדה ויש הרגשה שהדברים מקצינים ומישהו נותן לזה יד. ראש העירייה גם הגיע לאירוע הזה וראה את ההפרדה. אני בטוחה שהוא יודע שאסור על פי חוק לעשות הפרדה מגדרית במרחב ציבורי. במידה ורוצים לעשות אירוע דתי מופרד שיעשו זאת בבית כנסת או באולם פרטי. במידה ועושים אירוע במרחב הציבורי אני מצפה שלא תהיה הפרדה מגדרית ושאפשר יהיה לחגוג גם חגים יהודיים כל המשפחה ביחד ולא שאני אהיה באזור מגודר אחד, ובעלי והבנים באזור מגודר אחר".

תושבת השכונה העבירה פנייה לראש העיר רז קינסטליך ולממלאת מקומו, עו"ד ליאל אבן-זהר בנושא בה ציינה בין היתר: "בכל שנה מתקיימות הקפות שניות של שמחת תורה בשכונה כשכל תושבי השכונה מוזמנים ומשתתפים בחגיגה. השנה בערב החגיגות הופתעתי לגלות שהחליטו לעשות הפרדה מגדרית בחצר בית הספר נווה דקלים שבשכונה. באישור עיריית ראשון לציון הוצבו גדרות שתחמו איזור לנשים בלבד ואזור לגברים בלבד. המשפחות שהגיעו לחגוג חולקו לאגף נשים ולאגף גברים. פניתי לתושבי השכונה בפורום השכונתי שבטלגרם לבקש להסיר את ההפרדה, אבל המיעוט הדתי שבשכונה האשים אותי בקיצוניות, אי כיבוד הדת ובאפליה של הציבור הדתי שבשכונה. לצערי גיליתי שזאת לא הדרך למנוע מהדבר לקרות שוב. ברצוני להזכיר שהפרדה מגדרית במרחב ציבורי היא אסורה על פי חוק ולכן אני מצפה שעיריית ראשון לציון תפעל לפי החוק ותמנע מצבים שכאלה".

עוד נאמר בפנייה: "מגוחך בעיני שאני צריכה להילחם נגד דבר שהוא עבירה על החוק והעירייה היא זאת שנתנה אישור לכך. עירייה שמתיימרת לעודד שוויון מגדרי וקידום האישה צריכה לא רק למנוע את האירועים האלה, אלא גם להעביר את המסר שהתנהלות כזאת לא מתאימה לרוח העיר ולחינוך שבעיר. איך אתם מעוניינים לקדם את מעמד האישה אם בשכונות חילוניות חוגגים בציבור בהפרדה מגדרית? איזה מסר זה מעביר לילדי השכונה ואיך זה מחנך אותם לשוויון מגדרי ולציות לחוק? מביש שגם ב- 2019 אני צריכה להילחם על זכותי לשוויון. אני מצפה מכם שתצאו נגד התופעה הזאת בפומבי וכחלק מהחינוך של הנוער בעיר תלמדו שאפשר גם אחרת. נא לאשר שתופעה זו של הפרדה מגדרית בשטח ציבורי בשכונת נווה דקלים לא תקרה שוב, גם לא כחלק מחגיגות הקפות שניות שבשמחת תורה".

אבן-זהר השיבה לתושבת:

"אני מופתעת וגם מצטערת לקרוא את שכתבת.

לא ידעתי שנעשית הפרדה כזו ואיני סבורה שהתקבל אישור מהעירייה על הפרדה.

באזורים אחרים, כולל שיכון המזרח ומרכז העיר, למיטב ידיעתי לא הייתה שום הפרדה. בכל מקרה תודה רבה על הפניית תשומת ליבנו. נעשה בדיקה ואני מאמינה שזו הייתה יוזמה מקומית בלבד, שלא תחזור בשנים הבאות".

 

מהעירייה נמסר בתגובה:

"ראשית נבהיר, בניגוד גמור לטענה בכתבה, עיריית ראשון לציון לא אישרה הפרדה באירוע. מטבע הדברים, באירועים בעלי צביון דתי ומסורתי, נוצרת הפרדה טבעית שעולה מהמשתתפים באירוע. ובכל זאת, אנו נבדוק את הטענות לגבי אירוע זה ונחדד את הנהלים בהמשך".

 

 

צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות