דף הבית / חדשות העיר משני / "המלווים והנהגים הם כמו משפחה עבורנו"

"המלווים והנהגים הם כמו משפחה עבורנו"

רונן דמארי

 

עיריית ראשון לציון שמה במרכז את הילדים עם הצרכים המיוחדים, אך גם יודעת להוקיר את כל מי שלוקח חלק במעטפת סביבם שצריכה להיות רגישה, מקצועית, סבלנית ומקבלת. השנה התקיים כנס מלווים מרגש במיוחד, אשר הובילה החברה העירונית בראשות אלי פולק, יחד עם מינהל החינוך והרווחה. השנה זכו המלווים לשתי הרצאות מאנשי מקצוע, בנושא אנשים עם צרכים מיוחדים, כולל טיפים לעבודה רגישה, נכונה ומקצועית.  ראש העירייה, רז קינסטליך, רואה חשיבות רבה בנושא ונתן את ברכתו לערב ההוקרה "מבחינת הילדים והבוגרים, המלווים והמסיעים הם הדמויות בהן הם בוטחים ויש לזה משקל רב. זה תפקיד שדורש רגישות, הבנה ותשומת לב לפרטים, זה המקום שלנו להודות להם על העבודה המקצועית והאכפתית לכל אורך השנה".

כינוס מלווי הסעות מתקיים בתחילת כל שנת לימודים והוא כולל את מלווי ההסעות לגיל הרך, ולבוגרים עם צרכים מיוחדים . האירוע התקיים בהיכל התרבות בראשון לציון וגובש מתוך תפיסה כי יש להשקיע ולהוקיר את האנשים המבצעים עבודה כל כך חשובה ומשמעותית, עם אוכלוסייה רגישה אשר לה צרכים מיוחדים. "המלווים והנהגים הם כמו משפחה עבורנו" ציינה  אמא לפעוט עם עיכוב התפתחותי "המשפחות שולחות בהסעה את היקר להן מכל. מדובר בילדים וצעירים שאינם יכולים לדבר או לומר מה מציק להם יש חשיבות לחיוך ולחיבוק שלהם לילדים שלנו, כל בוקר". במהלך הכנס – העבירה ד"ר הדס הכהן , מחזיקת תיק החינוך המיוחד, הרצאה למלווים על  המוגבלויות שהמלווים עשויים לפגוש, תיאור המוגבלות, אמצעי הזיהוי ומתן שירות מותאם ונגיש לילדים הסובלים ממוגבלויות שונות.

בהמשך שמעו המלווים את הרצאתה של עו"ס דניאל נווה מלשכת שיקום נכויות במינהל הרווחה- במסגרתה צפו בסרטון מרגש על חשיבות עבודת המלווים וקבלו טיפים לעבודה נכונה ומקצועית עם הילדים והבוגרים.

 

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, ציין כי  "שירות ההסעה והליווי אינו ברור מאליו, מדובר בשירות רגיש מאד שאמור ללוות בבטחה ובאהבה עשרות פעוטות ובוגרים עם צרכים מיוחדים חשוב לדאוג להדרכות, בטיחות ולפיתוח כוח אדם איכותי ומסור".

 

מחזיקת תיק חינוך מיוחד, חברת המועצה ד"ר הדס-מלכה הכהן, הוסיפה: "ליווי ילדי החינוך המיוחד בהסעות הוא עבודה עם אחריות רבה מעצם הגדרת התפקיד. זו עבודה עם התחייבות להתייצב מידי בוקר שישה ימים בשבוע, בשעת בוקר מוקדמת ובצהרים ואחר הצהרים, לעמוד בזמנים, לגלות גמישות, רגישות ואורך רוח ותקשורת טובה עם הילדים, ההורים ועם צוות בית הספר".

צילום: באדיבות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות