דף הבית / חדשות העיר משני / "היו מקרים שחיכיתי שעה תמימה"

"היו מקרים שחיכיתי שעה תמימה"

רונן דמארי

 

מחכים לאוטובוס שיבוא: תושבים מלינים כי הקו המשמש כאמצעי תחבורה בלעדי עבורם, אמור להגיע כל 20 דקות, אולם בפועל הם מוצאים את עצמם ממתינים לעיתים בגשם ובקור גם שעה בקירוב. שושנה כתריאל בת ה -82 אמרה השבוע ל"גל גפן": "אני חברה בקופת חולים 'מאוחדת' שנמצאת ברחוב קפאח. התחבורה הציבורית הבלעדית שבה יש לי אפשרות להגיע לשם היא אך ורק קו 14, מאחר שהוא עוצר ברחוב השירה העברית שדרכו הכי קל לי להגיע למרפאה. אני ממתינה בתחנה ברחוב ישראל גלילי והיו מקרים שישבתי שעה תמימה, חיכיתי לאוטובוס והוא הגיע באיחור רב, אני רוצה לציין שאני לא היחידה שמתלוננת על כך".

 

-כל כמה זמן אמור להגיע?

"הוא אמור להגיע כל 20 דקות וגם זה מעט מדי לעניות דעתי, מאחר שהוא מגיע לתחנות מרובות, תמיד היה ככה, יש רק שינוי לרעה, הוא לא מגיע כל עשרים דקות, לפעמים כל חצי שעה ויותר, אם אפשר להקדים את זמן ההגעה שלו הייתי המאושרת באדם".

 

כתריאל מעלה סוגיה נוספת: "כדי לעלות לאוטובוס או לרדת אתה צריך להיות אתלט, מדוע? הנהג אף פעם לא מגיע לתחנה עצמה בסמוך למדרכה, או שהוא עומד על הכביש או שהוא עומד במרחק קצרצר משפת המדרכה שאתה צריך לעשות דילוג כדי לרדת למטה. אני יודעת שהם רוצים להגיע בזמן. אני לא מאשימה את הנהגים אלא את הנהלת אגד שצריכה לתת הנחיות לנהגים לעצור בשפת המדרכה כדי שאנשים יוכלו לעלות בנקל ואולי להקל עליהם. במשרד התחבורה צריכים לעשות משהו בנדון, אני תמיד מפחדת שבסופו של דבר ייקחו אותי לבית חולים עקב התנהלות הנהגים".

 

מנהל אשכול קווי השרות של אגד בגוש דן, יניב שלום, מסר בתגובה:

״קו 14 בעיר ראשל״צ פועל בשעות הבוקר בתדירות גבוהה של אוטובוס מידי 10 דקות. במשך היום, על בסיס סקרים של ביקוש לקו, לוח הזמנים משתנה לכל 12 דקות ובשעות השפל מידי 15 דקות עד 20 דקות. בשעות הערב והחשיכה בשל מיעוט משתמשים הקו נוסע מידי 20 דקות.

לוח הזמנים מושתת על בדיקות אמת בשטח והוא נקבע ומאושר ע״י משרד התחבורה. הנסיעות בקו 14 מבוצעות ברכב מונגש המותאם לבעלי מוגבלויות, קשישים ונעזרים, הנהגים בקווי השרות מתודרכים ומורגלים לעצור בצמוד למדרכה (כל עוד הדבר אפשרי מבחינת התנאים בשטח) ומשרד התחבורה באמצעות בקרים מתחקה אחר מהלך הקו והתנהגות הנהגים באופן הדוק ותדיר. להוציא מקרים חריגים ביותר הנני מדווח שהקו מתנהל כסדרו, ככל שהדברים תלויים ברמת הביצוע של אגד ראשל״צ, כמובן שגודש בתנועה בשעות השיא והעדר מתן עדיפות לאוטובוסים בנתיבי התחבורה מקשים לעיתים על המהירות המסחרית של האוטובוסים ובכך פוגעים בזרימת האוטובוסים הסדירה בקווי השרות העירוניים.

עוד ציין יניב שלום "שכדי לערוך תחקיר על אירוע כזה או אחר ברמה הפרטנית, יש להעביר אלינו את פרטי המקרה הנדון המציין את מספר האוטובוס, שעת וכיוון הנסיעה, תחנה ורצוי אף באם ניתן את פרטי הנהג, זאת כדי שנוכל לאתר, לתחקר ולהגיב עניינית לכל מקרה בו קיים כשל בשרות. ככלל נהגי אגד בראשל"צ מתאפיינים בנהיגה מקצועית, אדיבה וסובלנית כלפי כלל הלקוחות ובעיקר ביחסם לקשישים ונעזרים המשתמשים תדיר בשרותי התח״צ בעיר".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה מפקח על התנהלות מפעילי התחבורה הציבורית. במקרים של אי עמידה בלוחות זמנים או אי ביצוע נסיעה, ננקטים צעדים כנגד המפעיל ובהם גם קנסות כספיים. במרכזים שמפרסם המשרד להפעלת תחבורה ציבורית נדרש המפעיל לעמוד בהתחייבות להפעלת הקווים בזמן ועל פי דרישות משרד התחבורה.

במידה והאוטובוס לא הגיע בשעה שנקבעה לו, ניתן להגיש תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה. כל תלונה נבדקת לעומק ובמידה ומתברר כי מפעיל התחבורה הציבורית פעל בניגוד לתקנות, ומופעלות כנגדו סנקציות".

אילוסטרציה
אילוסטרציה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות