דף הבית / חדשות העיר משני / "הגיע הזמן ליהנות ולתת למשפחתי האהובה"

"הגיע הזמן ליהנות ולתת למשפחתי האהובה"

רונן דמארי

 

השבוע התקיים אירוע פרידה מ-86 עובדי עירייה שפורשים לגמלאות. אחת מהם היא סילבי חן ציון (62) ששימשה בתפקידה האחרון ממונה על רווחה והדרכת עובדים והייתה אמונה בעצמה על טקסי הפרישה "הרגשתי נתינה רבה בהכנות לטקס פרישה בו העובד מסיים מעגל מרכזי בחייו ונכנס למעגל משמעותי וחדש עם חששות. תמיד עודדתי אותם ואמרתי להם להסתכל קדימה וליהנות". לפני כחמש שנים איבדה סילבי את בעלה, יוסי חן ציון ז"ל, שנה לאחר מכן, ביום השנה למות בעלה, נפטר גם אביה, שאול גינדי ז"ל. אם לא די לטרגדיות שנפלו עליה בתוך שנה, אמה, מזל טונה גינדי ז"ל, נפטרה לאחר חודש, ביום גילוי המצבה של אביה. "באותו הזמן התחילו אצלי מחשבות על פרישה. ילדיי קצת חששו שאצא לפנסיה כי העבודה הינה מקום תומך אך ההחלטה הייתה שלי". לפני חודש וחצי החליטה סילבי לפרוש מעבודתה בלב שלם עם סיום של פרק נכבד בחייה וכמו צעירים אחרי צבא, טסה להודו למשך שבועיים "הרגשתי ניתוק אמיתי".

סילבי התקבלה לעבודה בעירייה ב-1980 כשהייתה בת 24. תפקידה הראשון היה רכזת מועדון קשישים בחצי משרה במינהל לשילוב חברתי "זו הייתה עבודה מאתגרת וטיפולית עם המון נתינה". בהמשך עברה לבית ספר אלונים שם שימשה מזכירה ראשית במשך 12 שנים. בתפקידה הייתה שותפה לנושא רווחת התלמידים וזה עורר אצלה את הרצון לפתח את הנושא בעירייה.

ב-1998 עברה לאגף משאבי אנוש במינהל כוח אדם ושלוש שנים לאחר מכן מונתה לממונה רווחת והדרכת העובדים באגף, לאחר שנתיים בתפקיד זכתה בתואר ״עובדת מצטיינת של המינהל״. "הרגשתי גאווה רבה, פיתחתי רבות את תחום הלמידה וההדרכה בעיקר את תחום גמולי ההשתלמות, הלימודים האקדמאים  והכשרות מקצועיות ושיפור השירות לעובדים מקבלי קהל".

בתחום הרווחה הייתה סילבי אמונה על טקסי עובד מצטיין ופרישה, בנוסף הייתה אמונה על תמיכה וביקורי חולים, ריכוז קרן ימי מחלה, קרן סיוע להוצאות רפואיות, ניחום אבלים, מתן דרגה אישית ועוד. בתקופה זו העירייה זכתה בפרס אחריות חברתית על הפעילויות בתחום ההדרכה והרווחה. "פרשתי בלב שלם" מסבירה סילבי "עכשיו הגיע הזמן ליהנות ולתת למשפחתי האהובה".

בטקס הפרישה שנערך בהיכל התרבות השתתפו ראש העירייה- רז קינסטליך, סגן ראש העירייה- אבי חיים, המשנה לראש העירייה- עידן מזרחי, מנכ"ל העירייה – חיים גליק, מנהל ההסתדרות במרחב ראשון לציון- זורי מזרחי ויו"ר ועד הגמלאים-עמר פרץ.

ראש העירייה ויו"ר ועד העובדים העניקו לכל אחד מהפורשים מגן חמסה עם הקדשה "תמיד תהיו חלק ממשפחת עובדי עיריית ראשון לציון" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך "כל אחד מכם יכול לפרוש ולהיות גאה שהיה חלק ושותף לעשייה העירונית. אני מאחל שהפרק הבא בחייכם יהיה רצוף בחוויות חדשות, זמן איכות עם המשפחה והעשרת הנפש". במהלך הערב התקיים מופע של רקדניות פלמנקו מרשת מרכזי מחול "אינפקט" ותיאטרון "אלמה" המופיעה עם להקת קונטרה. להקת וואקל שרה את "משהו חדש מתחיל" של דני רובס והמקהלה ייצוגית העירונית של הקונסרבטוריון שרה מחרוזת משיריו של יגאל בשן ז"ל.

יש לציין כי מתוך הכרה בחשיבות השירות לתושבים הניתן על ידי עובדי העירייה, הוקם במינהל משאבי אנוש ורכש אגף חדש שתפקידו פיתוח ההון האנושי. בראש האגף עומד עמית כהן והוא מתווה את מדיניות העיריה לגבי פיתוח העובד ורווחתו לכל אורך מחזור החיים של העובד. כחלק מתפיסה זו התקיים קורס הכנה לפרישה לכ-35 עובדים בשיתוף מכון מגיד מהאוניברסיטה העברית.

פורשים מהעירייה
צילום מהטקס: און זיו
פורשים מהעירייה
צילום מהטקס: און זיו

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות