דף הבית / חדשות העיר משני / האם פעיל השלום אייבי נתן יונצח בראשון לציון?

האם פעיל השלום אייבי נתן יונצח בראשון לציון?

רונן דמארי

אייבי נתן
אייבי נתן. צילום מתוך ויקיפדיה

דרוש רחוב פנוי להנצחה: לדבריו של פעיל הציבור יאיר מורטוב "פועלו הבינלאומי של נתן הוא מופת וסמל בנוסף להיותו פעיל שלום. צירפתי כתבות וחומרים לוועדה, מעת לעת צלצלתי לשאול מה אירע לבקשה? בזמנים ההם נתן דאג לבעיית העוני בביאפרה ודאג לארגון סיוע הומניטרי ובוודאי אין צורך להזכיר את ספינת השלום ואת פועלו של אייבי אך לצערי התשובה שנאמרה לי הייתה שנגמרו הרחובות ועדיין יש בקשות קודמות משנים עברו שלא זכו לטיפול להנצחה ראשית. בעיר הרי מתוכננות שכונות חדשות כמו זו שתוקם על שטחי בסיס צריפין ואני מעריך שאפשר למצוא רחוב להנצחה".

ל"גל גפן" הוא אמר השבוע: "פניתי לוועדת ההנצחה לפני יותר משנה וכעת שוב בכל פעם מרחו אותי. זו ועדת רשות שאמורה להחליט בעיקר את תושבי העיר אבל גם אישים ברמה הארצית. בפגישה האחרונה נאמר לי שאין יותר רחובות פנויים ועדיין יש בקשות ישנות שאושרו ועדיין לא הוקצו עבורם רחובות. אני משוכנע שהעירייה יכולה למצוא את הרחוב המתאים או את דרך אחרת להנציח את האיש הזה כי הוא באמת ראוי. יכול להיות שאם היה מדובר באיש בעל דעות ימניות הייתה נמצאת דרך להנציח אותו? אולי לא יפה לשאול את השאלה הזו אבל זה משהו שעובר לי בראש".

יו"ר ועדת שמות, המשנה לראש העיר יוסי חממי, מסר ל"גל גפן": "מדובר באדם שבאופן קבוע וסדרתי מגיש בקשה להנצחות של כל מיני אנשים והוא קיבל תשובה מנומסת. יש לנו סדרי עדיפויות להנצחת העיר ובראשם יקירי העיר ולאחר מכן חסידי אומות העולם, ראשי ממשלות וכן הלאה. אנחנו עושים את ההנצחה במגבלת כמות הרחובות הפנויים שיש לנו, הוועדה למעשה נותנת המלצה להנהלת העיר. הבקשות הסדרתיות האלו לא נראות תמימות, אלא כאלו שמגיעות בצורה דווקנית. יש בקשות רבות לפני הבקשות להנצחה של אייבי נתן ואנחנו הולכים לפי סדר, זה מה שיהיה. אין סיבה שמורטוב יקבל עדיפות על פני פונים אחרים שמעבירים אלינו בקשות להנצחה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אכן, אין כרגע רחובות ללא שם העומדים על הפרק ולכן הבקשה טרם נדונה".

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ואנו בשנת 2021 ועדיין יו"ר וועדת הנצחה מר חממי וועדת הנצחה לא מוצאת לנכון לעלות ולקדם את הבקשה להנצחת אייבי נתן המנוח עה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות