דף הבית / חדשות העיר משני / האם יבוטל הקו החום של הרכבת הקלה?

האם יבוטל הקו החום של הרכבת הקלה?

רונן דמארי

 

בשאילתה מציינים ציון כהן, אייל מושיוב ומירב שמואל דולב: "הרכבת הקלה (הקו החום), אמורה לחבר את ראשון לציון למטרופולין תל אביב למערכת הרכבות הקלות של גוש דן. הקו האדום החוצה את הערים בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת ים אמור להסתיים ולפעול בשנת 2021. הקו החום המהווה חיבור, המשך לקו האדום ונדבך חשוב לעורקי התחבורה לראשון לציון, ממשיך מדרום בת ים, משה דיין, לוי אשכול, ההסתדרות, רוטשילד, אחד העם, ירושלים, דרך שכונות

"נרקיסים" ו"נוריות" עד בית החולים "אסף הרופא", צפי להפעלתו – שנת 2024.

הרכבת הקלה אמורה להקל בשחרור עומסי התנועה במרכז העיר ולתת מענה תחבורתי טוב נוח וירוק לסביבה ולכל מי שיחפוץ להגיע לערי המרכז. הקו החום תכנונו והקמתו ממומן במלואו על חשבון משרד התחבורה, על חשבון המדינה. הגיעה לאוזננו שמועה שהעירייה פועלת לביטול סלילתו של הקו החום, ומכיוון שאיננו ניזונים משמועות ודוגלים בשקיפות מלאה, נבקש לדעת האם העירייה פועלת לבטל את  הקו החום או האם יש כוונה לבטלו? אם כן, מדוע?"

 

מושיוב אמר השבוע ל"גל גפן": "כולי תקווה שלאף אחד אין מחשבה לבטל את הקו החום ולהשאיר את ראשון לציון אי שם מאחור בכל נושא התחבורה הציבורית. הקו החום מחבר את ראשון לציון לתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. הדבר יוריד את עומס התנועה בתוך ראשון לציון, ביציאות ובכניסות ממנה. הקו החום הוא אחד הדברים הכי טובים שאמורים לקרות בעיר הזו לקראת השנים הבאות. רכבת קלה הוכיחה את עצמה בירושלים, בכל הערים המרכזיות בעולם ואין לי ספק שהיא תוכיח את עצמה גם אצלנו בעיר. אנחנו בסיעת רק ראשון נילחם ונעשה ככל שבידינו על מנת שהקו החום ייצא לפועל כמתוכנן, מה עוד שכל ההוצאות הכרוכות בהקמתו יהיו על חשבון המדינה ולא ייצאו מהתקציב העירוני".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אין כל כוונה לבטל את הקו החום! הקו מקודם במסגרת תוכנית תשתית לאומית שטרם אושרה סופית. העירייה הגישה עתירה לבג"צ כנגד מספר מרכיבים בתכנית. מעבר לזה ובמקביל, העירייה בוחנת מספר פתרונות תחבורה נוספים על מנת לקצר את לוחות הזמנים ולייעל את השירות עבור התושבים. ראש העירייה מאמין בתחבורה ציבורית ועוסק כל העת כדי לייעל, לקדם ולשפר את התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר".

ציון כהן
מירב שמואל דולב
מירב שמואל דולב צילום ראובן קופצינסקי
אייל מושיוב

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות