דף הבית / חדשות העיר משני / האם התנאים של עובדי העירייה יהיו שווים?

האם התנאים של עובדי העירייה יהיו שווים?

אייל מושיוב

חבר מועצת העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, מציע כי העירייה תפעל להשוואת תנאיהם של עובדי העירייה המוגדרים כעובדי דור ב' (עובדים שנקלטו לעבודה בעירייה לאחר חודש מרץ 1999) לתנאי עובדי העירייה המוגדרים כדור א'. יצוין כי ההבדל הינו משמעותי ומתבטא בתנאים הסוציאליים, בתוספות השכר ובימי החופשה והמחלה. ההבדלים בין שתי קבוצות העובדים יוצרים לעיתים מתחים ותסכול בקרב עובדי דור ב' המבצעים עבודה זהה אולם מקבלים תגמול ירוד מחבריהם הוותיקים יותר.

בהצעה שהעביר לראש העיר, רז קינסטליך, מציין מושיוב בין היתר: "כידוע בעיריית ראשון לציון כמו ברשויות אחרות קיימות מס' קבוצות עובדים המוגדרים דור א', דור ב' וכדומה. עובדי שטח הנקראים עובדי שדה מדור א' מקבלים תוספת לשכר הנקראת תוספת שדה וחבריהם לעבודה העוסקים באותה עבודה בדיוק, עובדי שטח ועובדי שדה המשתייכים לדור ב' לא מקבלים תוספת שדה. אני מודע להגבלות החלות על עובדי דור ב' אך זוהי אפליה זועקת לשמיים, הרי מדובר בעובדים שונים אשר עושים אותו הדבר, האחד מקבל תוספת והאחר לא".

עוד מוסיף מושיוב: "הצעתי היא לבדוק אפשרות תגמול שווה ערך לתוספת שדה לעובדי דור ב' כדי ליצור שוויון בין העובדים. במידה והחלטה כזו לא בסמכות העירייה לאישור, אני מציע להוציא פנייה לגורמים אשר כן יכולים לשנות את האפליה כמו ההסתדרות, כנסת וכדומה. כולי תקווה כי חברי המועצה יאשרו הצעה זו".

עובדת עירייה המשתייכת לדור ב' אמרה השבוע ל"גל גפן": "זו נקודה כואבת אבל הרבה מהחברות שלי נכנסו למציאות הזו וקיבלו אותה כעניין מוגמר. ברור שהיינו רוצות לקבל את אותן תנאים כמו של העובדות הוותיקות יותר. אם ההצעה תתקבל היא לבטח תשמח הרבה מאוד עובדים".

גורם בעירייה אמר: "לרשות חבר המועצה מושיוב עמדו עשר שנים בקואליציה בהם יכול היה "לבדוק אפשרות תגמול כדי ליצור שוויון בין העובדים. עצם העובדה שלא עשה זאת בעשור האחרון, מעידה שהריצה לעיתון נועדה לפופוליזם זול ותו לא".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "חבר המועצה, ששימש גם כמשנה לראש העירייה, יודע בוודאי ששכר עובדי רשות נקבע על ידי משרד הפנים ואינו נתון לשיקולו של ראש רשות. ראש העירייה פועל בדיוק כפי שהתחייב ומעלה בכל פורום רלוונטי את טענותיהם המוצדקות של עובדי דור ב' והפערים הבלתי נסבלים שהמדינה גרמה במערכת".

 

כתב: רונן דמארי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות