דף הבית / חדשות העיר משני / דרושות משפחות "מאמצות" ליהודים צעירים מארצות דוברות אנגלית

דרושות משפחות "מאמצות" ליהודים צעירים מארצות דוברות אנגלית

רונן דמארי

 

 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, נוחתים בישראל עשרות צעירים יהודים, נלהבים ואידיאולוגים שמגיעים לראשון לציון כדי ללמד אנגלית. תכירו את תוכנית "עמיתי הוראת אנגלית בישראל"  שמתקיימת בשיתוף אגף הפרט במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון והסוכנות היהודית, פועלת אומנם ברחבי המדינה, אבל ראשון לציון הפכה זה מכבר לעיר המבוקשת ביותר בתוכנית.

הצעירים מגיעים מרחבי ארה"ב, קנדה ואנגליה כדי לעבוד עם ילדי בתי הספר על שיפור מיומנויות האנגלית שלהם, וכל זאת – בהתנדבות, על מנת לתרום מזמנם, מרצם וכשרונם לצמצום פערי הלמידה והחינוך במדינת ישראל. בנוסף העמיתים תורמים לקהילה בעיר.

עתה זו ההזדמנות גם לקהילה להחזיר להם בחזרה, מכיוון שהמשתתפים בפרויקט מגיעים לישראל ללא משפחה קרובה, העירייה מבקשת להעניק להם תחושה של ביתיות, הכנסת אורחים וחמימות ישראלית כדי לחבר אותם לקהילה המקומית בראשון לציון ולישראל בכלל. לכן, משפחות בראשון לציון מוזמנות לפתוח את ביתן ולשמש עבורם כ"משפחה מאמצת" לאורך השהות שלהם בראשון לציון החל מחודש ספטמבר ועד חודש יוני בשנה הבאה. ה"אימוץ" כולל אירוח של המשתתף לארוחות שבת/חגים באווירה חמימה ומשפחתית, ומעבר לכך הוא מאוד גמיש ותלוי במשפחות ובמשתתף. זוהי חוויה כיפית ושונה, המאפשרת למשפחה לעשות מעשה טוב, להיחשף ליהדות שונה ולשדרג את האנגלית של דיירי הבית.

חשוב לציין כי הצעירים מגיעים לעיר מתוך תחושה של שליחות וציונות. מנהלת התוכנית באגף הפרט במינהל החינוך, טלי פסקל נמצן, מסכמת: "התלמידים, שלוקחים חלק בתוכנית, לומדים מדברים ומתנסים בשפה האנגלית ובכך הם לומדים אנגלית בצורה הטובה ביותר. העמיתים הם השגרירים הטובים ביותר שלנו וחוזרים חזרה לביתם עם הרבה מאוד חוויות וסיפורים לספר למשפחותיהם וחבריהם".

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לרכזת הפרויקט מטעם אגף הפרט במינהל החינוך, טלי  פסקל נמצן, בטלפון – 03-9547466.

 

עמיתי הוראת אנגלית
צילום: באדיבות העירייה
עמיתי הוראת אנגלית
צילום: באדיבות העירייה
עמיתי הוראת אנגלית
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות