דף הבית / חדשות העיר משני / גאווה מקומית

גאווה מקומית

רונן דמארי

 

ליאל בג, תלמידת כתה ו' מבית הספר נווה עו"ז בראשון לציון, קטפה בשבוע שעבר את המקום הראשון מבין 1,200 מתמודדים מ- 30 מדינות, בפרויקט "סיפור משפחתי" של מוזאון "בית התפוצות".

"סיפור משפחתי" הינו מיזם בו לוקחים חלק מאות בני נוער מרחבי העולם היהודי, זוכים להציג את עבודות השורשים שלהם במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ומגיעים לארץ לחגוג את זהותם היהודית. במסגרת המיזם הנערך מזה 24 שנים, בני נוער ובנות נוער מכל רחבי העולם כותבים עבודת שורשים המהווה ציון דרך משמעותי בחייהם, בה הם נדרשים לברר לעצמם את הסיפורים הייחודיים המרכיבים את זהותם היהודית.

בהנחייתה של מורתה לאומנות ענת אנגלנדר, מביה"ס נווה עו"ז, יצרה ליאל מיצג של שתי חנויות: חנות תבלינים וחנות תכשיטים הנתונות בתוך ספר ובדרך זו בחרה לספר את סיפור העלייה של סבותיה מעירק. עבודתה הייחודית של התלמידה ליאל בג תוצג לאורך השנה באולם המרכזי של מוזיאון בית התפוצות וניתן יהיה להגיע ולצפות בה.

ענת אנגלנדר, מורתה לאמנות של ליאל: "מדובר בהישג מכובד ביותר לתלמידה, לבית הספר ולעיר כולה, לאחר שגברה על אלפי עבודות שהוצגו מכל רחבי העולם . ליוויתי את ליאל לאורך מספר חודשים מרגע הרעיון ואת ההגשה לתחרות, והיה תענוג לצפות בתלמידה נחושה, מתמידה, משקיעה וחוקרת, שהביאה לידי ביטוי בצורה אמנותית את סיפור שורשי משפחתה. התהליך נערך בשיתוף מלא ובתמיכה של בני משפחתה של ליאל והמסגרת החינוכית".

סטפני בג, אמה של ליאל: "הכל התחיל מרעיון של ליאל למיצג ׳סיפור משפחתי׳ בשיעור אומנות. הרבה ילדים מהכיתה התחילו ופרשו באמצע וליאל החליטה שהיא ממשיכה עם זה עד הסוף ולא מוותרת. היא השקיעה המון זמן, מחשבה ומאמץ והכל היה שווה כשליאל המדהימה שלנו זכתה מקום ראשון בבית התפוצות.

ליאל הכינה מיצג המספר את הסיפור של סבתא וסבא שלי, ז״ל, ועלייתם לישראל מעירק.  היה יום מאוד מרגש ואנחנו גאים כל-כך! תודה מיוחדת למורה המדהימה לאומנות ענת אנגלנדר שעזרה ותמכה לאורך כל הדרך וכמובן למנהלת הגב׳ דורית קראדי, מבית הספר נווה עו״ז, ראשון לציון.

ליאל בג
צילום: באדיבות העירייה
פרוייקט סיפור משפחתי
צילום: באדיבות העירייה
פרוייקט סיפור משפחתי
צילום: באדיבות העירייה
פרוייקט סיפור משפחתי
צילום: באדיבות העירייה
פרוייקט סיפור משפחתי
צילום: באדיבות העירייה
פרוייקט סיפור משפחתי
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות