דף הבית / חדשות העיר משני / בנק הזמן הגיע ל"בית לעיוור"

בנק הזמן הגיע ל"בית לעיוור"

רונן דמארי

 

ריקודי עם, פסיפס ויצירה, תכשיטנות, קריאת סיפורים, בישול עיראקי, יוגה צחוק ורשתות חברתיות. סדנאות אלו ונוספות  יועברו כעת ומדי שבוע ב"בית לעיוור" בראשון לציון על ידי תושבי העיר החברים ב"בנק הזמן".

סדנאות בבית העיוור בראשון לציון
צילום: באדיבות העירייה

בנק הזמן מבוסס על הרעיון הפשוט של החלפת זמן בין חברי הקהילה וכך כל אחד יכול לתרום מכישוריו ולקבל שירותים מחברי הקהילה. לפני כארבע שנים הוא נפתח לראשונה בשיכון המזרח אז הוא מנה 50 משתתפים. הם החליפו ביניהם מוצרים ושירותים מגוונים, כמו לימוד שפות, הבאת תרופות, ניקיון מדרגות, עזרה בקניות ועוד. תוך זמן קצר המיזם הפך להצלחה וכיום הוא מונה למעלה מ-300 חברים. המחלקה לעבודה סוציאלית במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון מוביל את המיזם. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את המשתתפים במיזם ואמר כי זהו הישראלי היפה, שנותן מעצמו ומזמנו למען האחר, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר "ישר כוח למשתתפים על הערבות הדדית, האכפתיות והנתינה".

מנהל בית העיוור, עידו פינצו, מספר בהתרגשות: "מגוון הסדנאות שנערכו ושיערכו במרכז לעיוור הן מהוות דוגמא לכך שהשמיים הם הגבול. פניתי לחברי בנק הזמן, וישר התרשמתי מתחומי הנתינה הרחבים שלהם, זו ממש תחילתה של ידידות מופלאה". הבנק מאפשר לחברים בו 'סחר' של מגוון תחומים: לימוד שפות, הבאת תרופות, טיול עם הכלב, בישול, עזרה במחשב, לימוד פוטושופ עזרה בקניות ועוד. כך פועל בנק המבוסס על נתינה וקבלה של חברי הקהילה.

במינהל לשילוב חברתי מסבירים כי בבנק הזמן ניתן לקבל שירותים מגוונים שנמנענו מלרכוש בגלל עלותם הכספית מחד, ומאידך נוצרת אפשרות לחסוך בעלויות על שירותים ששילמנו עבורם עד כה. מעבר לכך, ברמה האישית ישנה אפשרות לממש יכולות חבויות או גלויות ולזכות בתחושת סיפוק.

סדנאות בבית העיוור בראשון לציון
צילום: באדיבות העירייה

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שילוב חברתי, מוטי עג'מי, אמר: "בנק הזמן הינו יוזמה קהילתית, הפועלת בערים רבות בארץ וגם בעירנו. בראשון לציון המיזם פועל במתכונת ייחודית. בנק הזמן משיג שתי מטרות עיקריות: האחת בעלת ערך כלכלי והשנייה בעלת ערך קהילתי. שתי המטרות משלימות זו את זו ומובילות ליצירת קהילה חזקה, מגובשת ותומכת המושתת על קשרי ההון האנושי הטמון בה לצורך שיפור רווחת תושביה".

ראש המינהל לשילוב חברתי, מלי בן משה, הוסיפה: " זוהי דוגמא אחת מיני רבות להנגשת השירותים שניתנים מטעם חברי בנק הזמן למסגרות השונות בעיר, שותפויות מופלאות שכאלו בתוך הקהילה ולמען הקהילה הינן אחת מהמטרות של בנק הזמן". בנק הזמן מנוהל באמצעות צוות פעילים ופעילות אשר זהו תחום הנתינה שלהם, הפעילים והפעילות גם  מנהלים את הבנק וההוצאה לפועל של פעילויות רבות והנגשתן לתושבי העיר. הצוות מסייע לחברים לזהות את תחומי הנתינה הייחודיים שלהם, לשדך עם התחומים הרצויים ולתכנן סדנאות מרתקות במגוון תחומים.  בבנק הזמן כל אחד ואחת יכולים לתת ולקבל – והכל ללא תשלום.

סדנאות בבית העיוור בראשון לציון
צילום: באדיבות העירייה

רוצים לקחת חלק ולהיות חבר/ה בבנק הזמן?

צרו קשר עוד היום במייל [email protected]  או במספרי הטלפון 039689952/9909

 

 

צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות