דף הבית / חדשות העיר משני / ביחד נמנע את האסון הבא

ביחד נמנע את האסון הבא

רונן דמארי

 

על פי נתוני ארגון "בטרם", 45 אחוזים מההיפגעויות של ילדים מתרחשות דווקא בבית ובחצר הבית. כך שמטבע הדברים חופשת הקיץ היא תקופה רווית סכנות לילדים. לאחרונה התרחשו מספר אירועים טרגיים בהם נפגעו ילדים כתוצאה מטביעה בבריכות ביתיות. במינהל קהילה בעיריית ראשון לציון החליטו להרים את הכפפה ולהציע לתושבים להשתתף בקורס החייאה ועזרה ראשונה לילדים בו יקבלו המשתתפים הנחיות להתנהלות נכונה במצב של חנק ובמצבים מסכני חיים אחרים.  ההשתתפות ללא כל עלות.

הקורס כולל מפגש מרוכז בן מספר שעות שיתקיים במספר מוקדים ברחבי העיר ומותנה בהרשמה מראש. בקורס ירכשו המשתתפים כלים פשוטים וחשובים להתנהלות במצבי חנק מגופים זרים והתמודדות עם סיטואציות אחרות מסכנות חיים נוספות ואף יתנסו ויתרגלו בעצמם באמצעות בובות את ההנחיות שקיבלו. הקורס יועבר על ידי נציג המרכז לרפואת חירום

הקורסים יתקיימו בתאריכים: 1/7 מתנ"ס שיכון המזרח בשעה 20:00, 16/7 מרכז הספורט 360 בשעה 19:00, 24/7 מתנ"ס שקמה בשעה 19:00 ו 28/7 במתנ"ס נווה חוף בשעה 19:00.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על קיום הקורס בעיר והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים במטרה למנוע היפגעות ילדים.

המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה- אפרת אברמוביץ' , אמרה: "ראשון לציון  מובילה היום תוכנית מוגנות בקשת פעולות רחבה. אני רואה חשיבות גדולה ביצירת מערך מוגנות רחב בציבור והכשרת הקהילה במתן עזרה ראשונה . קורסי ההחייאה שאנו מציעים לציבור במרכזים הקהילתיים הינם פעולה אחת מתוך רצף פעולות שקורות ויקרו בעיר. אני קוראת לציבור לקחת חלק בתוכנית ולצאת לחופשות הקיץ ערניים יותר ומוכנים יותר".

חני ציביון, מנהלת תחום שיל"ת ותוכניות מיוחדות במינהל קהילה בעיריית ראשון לציון: "בשנים האחרונות אנו עדים לסיפורים מצערים מאד על ילדים שנפטרו בטרם עת בגלל שנחנקו מנקניקיה, בלון , מאכלים או חפצים קטנים. מסיבה זו החלטנו במינהל קהילה להרים את הכפפה ולקיים קורס מסוג זה לציבור הרחב כדי שיחד אולי נצליח למנוע את המקרה הבא. קורס מסוג זה הוא בעיני קורס חובה לכל הורה או מבוגר השוהה בקרבת ילדים ואנו נשמח להעבירו לכל מי שירצה לקחת בו חלק".

 

 

ניתן להירשם לקורסים במינהלות שיל"ת (שירות לתושב) בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00. בית ספר אלונים- 03-9667738, בי"ס ידלין- 03-6438771, מתנ"ס שיכון המזרח-03-9580237 מרכז 360-, 03-95202994 , מתנ"ס שקמה -03-9682371, מתנ"ס נווה חוף-03-9619524

 

קורס החייאה
צילום באדיבות עיריית ראשל"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות