דף הבית / חדשות העיר משני / "אני קוראת לנשים להצביע ולהשפיע"

"אני קוראת לנשים להצביע ולהשפיע"

 מי ליאור

כמאתיים וחמישים קרואים, מרביתן נשים, נטלו חלק באירוע פתיחת עונת הפעילות של רשת נשים העירונית. האירוע נפתח בדקה דומיה לזכרה של אנגווס וואסה ז"ל, האישה ה-20 שנרצחה בידי בן זוגה מתחילת השנה.

איריס כגן, יועצת ראש העירייה למעמד הנשים ושוויון מגדרי, פתחה בציון שיעורן הממוצע של הנשים בקרב כלל חברי המועצות ברשויות המקומיות, העומד על כ-% 13.5 והדגישה כי שיעור זה נמוך משמעותית משיעורן של הנשים באוכלוסייה ואף נמוך בהשוואה לייצוג הנשים בשלטון המרכזי, העומד על 28%.

עוד התייחסה כגן לקידום אינטרסים של נשים ברשויות המקומיות ואמרה כי לפי מחקרים רבים, נשים בתפקידים פוליטיים פועלות יותר מאשר גברים לקידום מצבן ומעמדן של נשים ולשוויון מגדרי: "אפשר אפוא לצפות שככל ששיעור הנשים ברשויות המקומיות יעלה, תוסב תשומת לב ויוקדשו משאבים רבים יותר לקידום נשים, ליזום תכניות להנחלת שוויון מגדרי בגנים ובבתי הספר, להיאבק בהטרדות מיניות ובהדרת נשים בעיר ולהפעיל מועדוניות וקייטנות שיאפשרו לזוג ההורים לעבוד במשרה מלאה".

כגן קראה לנשים לנצל את זכותן הדמוקרטית להצביע ולהשפיע, והתריעה לבל ישגו באמירה כי אין צורך וכי אחרים יעשו זאת בשבילן: "אל תקלו ראש בכוח שיש לקולכן להשפיע. לכו להצביע, זו זכותכן ובעיקר חובתכן המוסרית והאזרחית בהתאם לדעתכן ולצו מצפונכן".

בחלק האומנותי התארחו העיתונאית והסופרת אמילי עמרוסי והמוזיקאית ליאת יצחקי, שהעלו על הבמה את המופע "שתיים", אירוע חושפני ובעיקר אינטליגנטי המשלב את מסע חייהן האישי של שתי נשים מעוררות השראה. העיתונאית והסופרת אמילי עמרוסי סיפרה סיפורים אישיים מחייה, משא הבחירות שלה: גירושים, דייטים, זוגיות שניה לצד עבודה לא שגרתית בעולם התקשורת. והמוזיקאית ליאת יצחקי, זמרת, יוצרת, מגישה בטלוויזיה וברדיו, שרה בקולה המרגש ממיטב הקלאסיקות בעברית, ערבית ולאדינו, לצד שירים מקוריים.

איריס כגן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות