דף הבית / חדשות העיר משני / "אני בעמדה מצוינת לנצח"

"אני בעמדה מצוינת לנצח"

רונן דמארי

 

ימים מלאי מתח עוברים על ראש העירייה דב צור, לקראת הסיבוב השני. בריאיון ל"גל גפן" הוא מדבר על תוצאת הסיבוב הראשון, הקואליציה העתידית והיריב מולו הוא מתמודד על התפקיד המשמעותי ביותר במערכת העירונית.

-דב, כיצד אתה מסכם את הסיבוב הראשון?

"לפי מה שהרגשתי וסקר שהיה בידי, אני מנצח בסיבוב הראשון ומהבחינה הזו זה מאכזב, עם זאת בצד השני של המטבע, קיבלתי 10,000 קולות יותר מהאדם שאחריי וזו מקדמה רצינית מאוד. אנחנו רואים מה ריבוי המועמדים עשה למערכת ואין לי ספק שאני בעמדה מצוינת לנצח את הבחירות בסיבוב השני".

-הייתה לך העדפה למועמד מולו תתמודד בסיבוב השני?

"ההעדפה שלי לא רלוונטית, אני חושב שאף אחד מהמועמדים האלו לא ראוי להיות ראש עיר. היו לי מחשבות לגבי מוטי עג'מי בזמנו, כיוונתי לכך שיום אחד הוא יוכל להיות מועמד לראשות העיר מטעם הסיעה שלנו, אבל ההתנהלות שלנו הוכיחה מי הוא ומה הוא".

-למעשה העובדה שעזב אותך, לקחה ממך את הניצחון בסיבוב הראשון ועוד מנדט למועצה

"היא גרמה נזק גדול לי וגרמה נזק סופני לו. הייתי אומר נזק בלתי הפיך לו ובמידה רבה, סיימה את הקריירה הפוליטית המוניציפלית שלו בראשון. מוטי היה במעמד של מספר 2 קלאסי, עם סיכוי להיות בבוא הימים עם מקדמה של המעמד שלו בעירייה בקואליציה העירונית ומבחינתי מי שיכול לנהל את העיר אחריי. את זה הוא כבר לא יוכל לעשות גם אם הוא יהיה איתי".

-עד כמה חברי המועצה וראשי הרשימות ישפיעו לדעתך על הכרעת הציבור ביום שלישי הקרוב?

"אני חושב שההשפעה היא רק במעגל הקרוב, אתה לא יכול להשפיע על עשרות אלפי אנשים, ליאל יכולה להגיד משהו למצביעים, אבל אני לא חושב שזה יכתיב להם את ההצבעה. לדעתי אחד ממקורות הקולות שלי בסיבוב השני יהיה המחנה של ליאל, שבסיבוב הראשון לא הצביעו לי בגלל העננה ועכשיו יגידו 'רק לא רז' ".

-נשאלת השאלה, אם לדבריך הוא לא מוכשר, מדוע היה ממלא מקום וסגן שלך במשך חמש שנים?

"כי יש מערכת פוליטית, אני לא בוחר את כל האנשים למועצת העיר, אני בוחר רק את האנשים בסיעה שלי ומהרגע שנקבעת התמונה הפוליטית, אני צריך להרכיב קואליציה. מה, נתניהו משוגע על כל אחד ואחד מהשותפים שלו? זה המבנה הדמוקרטי שמשקף הרבה מאוד דעות שאני צריך להתחשב בהן. כשאתה בוחן את הביצועים אתה יודע להעריך את הכישורים. רז למשל היה אחראי על הגינון בראשון. אתה מכיר איזו גינה שהיא פרי יוזמה שלו? הוא התעסק בזה בכלל?".

-הוא היה אמון גם על החברה לביטחון

"ראינו את הניידת המצלמת. אני נזהר במילים שלי כי גם עליי בזמנו תומכי ניצן חשבו שמגיעה הנפילה הכי גדולה, אבל אני חושב שבאתי לתפקיד ראש העיר עם 15 שנות ניסיון במועצת העיר, ניסיון עסקי, ניהלתי דברים בחיים שלי, קיבלתי החלטות בחיים שלי, בלי שום קשר לעירייה ידעתי לטפל בעובדים, ניהלתי עובדים, איפה הוא ניהל כסף, איפה הוא ניהל תקציב? אני לא מדבר על רכישת נכסים פרטיים, זה סוג אחר של תקציב. זו עבודה שהוא לא התנסה בה".

-ועדיין רז נמצא בסיבוב השני מולך, מה זה אומר על התושבים?

"אני מבין שההצבעה הזו הייתה בעיקר מחאה על רקע מה שאני עברתי בצד הפלילי, יש אנשים שהצליחו להשתכנע שאני נקי ובר לבב, יש אנשים שלא השתכנעו לצערי. ראינו לכל אורך הקמפיין שככל שעבר הזמן, יותר ויותר מתלבטים מחליטים להצביע לי. אני מניח שאם הבחירות היו בעוד שבועיים שלושה, התוצאה הייתה טובה יותר גם בהיבט הזה, אבל חלק מהציבור לא קיבל את מה שאמרתי. הציגו לו שפע מועמדים עם מעט יכולות להיות ראש עיר של רבע מיליון נפש, עם תקציב של שני מיליארד ותקציב פיתוח של מיליארד וחצי, היקפים אדירים של עשייה. אנשים לא הצביעו מתוך ראייה כוללת, אני משוכנע שאם הם היו בוחנים את עצמם טוב טוב ועכשיו יש להם הזדמנות לבחון את ההחלטה שלהם קצת יותר במחודד, הם יצביעו אחרת, ברובם".

-אחת הסוגיות הבוערות לקראת הסיבוב השני היא הצהרות ההון של הטוענים לכתר. מה דעתך על הסוגיה?

"ידעתי שיש לרז נכסים, לא ידעתי את היקפם בצורה שנודעה לי עכשיו. הבנתי שהוא עשה הרבה עסקאות נדל"ן, אבל אנחנו לא חברים ברמה שהוא דיווח לי על כל עסקה כזו. בספק אם הוא דיווח למערכת החוקית פה, כי צריך לדווח על כל פעם שאתה רוכש נכס שמייצר לך ניגוד עניינים, גם אם הוא רשום על שמך בדרך עקיפה. על זה הערתי לו כמה פעמים שהוא צריך להיזהר מאוד מאוד, בצורה חברית, אבל אף פעם לא עשיתי רשימת מלאי של הנכסים שלו.

אני לא יודע, אנחנו צריכים להגיש הצהרות הון שאמורות לשקף את האופן שבו צברנו את הכסף. אני יודע שאני בן 63 אחרי 40 שנות עבודה בסקטור העסקי והציבורי, תמיד הייתי שכיר, אני יודע שיש לי בית צמוד קרקע בנחלת, יש לי קרן השתלמות וביטוח מנהלים, משכנתא של קרוב ל-600,000 שקלים על הבית וזה מה שיש לי. ולא הרווחתי משכורות רעות, הייתי בכיר בסקטור העסקי וגם עכשיו משכורת של ראש עיר היא לא משכורת מינימום וזה מה שהצלחתי לצבור. מישהו כנראה יודע להיות יותר ממולח ולעשות עסקים יותר טוב ממני, והוא צריך להסביר איך הוא צבר את ההון שלו, אני לא צריך להסביר".

-רצית להתעמת עם רז ובינתיים זה לא יצא לפועל

"זו ממש בריחה מאחריות ציבורית. ראש עיר ומועמד לראש עיר לא יכול לנהוג כך, אתה לא יכול להימנע מלתת תשובות לציבור שאמור לבחור בך, זה אומר שיש לך מה להסתיר גם לדברים האישיים וגם לגבי דעותיך. אתה לא יכול לקבוע ראיונות, פעם שעות מראש ופעם ימים מראש, ואז להגיד שיש לך אילוצים של לוח זמנים ואתה לא יכול להגיע. כשיש מישהו שיכול לסתור אותך, זה אחרת. אתה יכול לעשות את זה על שלט כי את השלט אי אפשר לשאול שאלות, אתה לא יכול לעשות את זה מול ראש עיר מכהן עם עשר שנות ניסיון שמכיר את המערכת".

-במידה ותיבחר מה ינחה אותך בבניית הקואליציה הבאה?

"זה לא פרסונלי, אני צריך להקים קואליציה כדי שאוכל לתפקד, כדי שהעירייה תוכל לתפקד וזה מה שאעשה, אני לא אתן למשקעים האישיים שלי להכתיב לי את החיים".

-כלומר יכול להיות מצב שרז יחזור להיות הסגן שלך?

"אני חושב שזה לא סביר. יש דרך להקים קואליציה יציבה אחרת, אבל לא אתן לרגשות שלי להכתיב לי את העבודה כאן".

-אתה יכול להבטיח לציבור שאם אתה לא נבחר, אתה ממשיך לכהן כחבר מועצה?

"אני בכלל לא במקום לשקול את זה, אני מגויס לגרום לכך שראשון לא תלך לאיבוד. אני ראש העיר הכי טוב שתושבי ראשון לציון יכולים להעמיד בראשם לחמש השנים הקרובות. זה הדבר החשוב, אני חף מפשע, אני איש נקי ובר לבב, אני אוכיח את זה ועכשיו צריכים לתת לי לנהל את העיר הזו שיש בה שביעות רצון הכי גבוהה בארץ. צריכים לתת למי שיצר את המציאות הזו להמשיך לעבוד".

-לסיום איזה מסר תרצה להעביר לתושבים שמתלבטים אם לצאת ולהצביע?

"הייתה עלייה נאה בשיעור ההצבעה בסיבוב הראשון, היום יש חשיבות רבה מאוד שכל אלו שהצביעו וחלק נכבד מאלו שהשאירו את ההכרעה לשיקול הדעת של אחרים, שיבואו להצביע כי הבחירות האלו מאוד חשובות. יש בהן הכרעה מאוד ברורה והתושבים צריכים לבוא ולקחת לטובת העתיד שלהם".

דב צור. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות