דף הבית / חדשות העיר משני / אלפי כלבים בכלביות העירוניות ברחבי הארץ ממתינים לאימוץ

אלפי כלבים בכלביות העירוניות ברחבי הארץ ממתינים לאימוץ

רונן דמארי

 

המחלקות הווטרינריות ברשויות המקומיות אחראיות על איסוף הכלבים המשוטטים ברחבי העיר ומשכנות אותם בכלביות העירוניות. כלב שנלכד מועבר לכלביית הרשות או לכלבייה רשותית עימה יש הסדר וישהה בה עד שבעליו יאסוף אותו חזרה לביתו. לעומת זאת, כלב משוטט ללא בעלים יישאר בכלבייה עד שתמצא לו משפחה מאמצת.

אילוסטרציה

 

ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "הכלבים בכלבייה העירונית זוכים לטיפול צמוד הכולל הזנה, ניקיון, טיפול נגד טפילים וטיפול רפואי במקרה הצורך. עם זאת, על אף הטיפול המסור אנחנו שואפים למצוא לכל אחד מהם משפחה אוהבת ודואגת ובית חם. לטובת בריאותו הפיזית והנפשית של הכלב מוטב שיזכה לבית חם ולטיפול אישי ממשפחה שתעניק לו אהבה לא תנאי".

 

כיום מופעלות בארץ 55 כלביות עירוניות המנוהלות במקצועיות ועל פי הוראות החוק, כך כלב המיועד לאימוץ שהיסטוריית החיסונים שלו מתועדת יוכל להימסר לאחר 10 ימי הסגר. לעומת זאת כלב אשר היסטוריית החיסונים שלו אינה ידועה ישהה בכלבייה לפחות 30 יום לפני מסירתו. בפרק הזמן שבו שוהה הכלב בכלבייה טרם מסירתו, זוכה הכלב לטיפול רפואי על פי הצורך, כולל עיקור וסירוס, ולטיפולים מונעים.

 

ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ממליץ בחום לאמץ כלב ולהוסיף עוד בן משפחה נאמן ואוהב, אך יש לשים לב לכמה דברים לפני שמאמצים כדי שההתאמה תהיה טובה ותחזיק לאורך זמן:

גור או כלב בוגר? אם בחרתם בגור, הדבר ידרוש מכם השקעה גדולה יותר, בעיקר של זמן. כלב בוגר ידרוש פחות השקעה של זמן מצד אחד, אולם עלול להביא עימו הרגלים מסוימים שאותם יהיה קשה לשנות. כמו כן גור יש להאכיל מספר פעמים רב ביום ולחסן בתדירות גבוהה יותר.

גדול או קטן? מומלץ להתאים את גודל הכלב לגודל הבית ולהיות מודעים לאופי של הכלב שאותו אתם עומדים לאמץ. כלב אנרגטי זקוק למרחב גדול כדי שיוכל להוציא בו את המרץ.

זכר או נקבה? בין אם בחרתם זכר או בין אם בחרתם נקבה מומלץ לבצע עיקור לנקבות או סירוס לזכרים לשמירה על בריאותם ועל איכות חייהם. פעולות העיקור והסירוס אינן משפיעות על התנהגות הכלבים ואף מאריכה את חייהם.

 

ד"ר אבי צרפתי ממליץ לגדל חיות מחמד, לטפל בהן במסירות ולזכות לאהבתם ללא תנאי. לדבריו: "רוב הכלביות העירוניות עובדות בשיתוף פעולה עם עמותות לרווחת בעלי החיים באזורן ומפרסמות דרכן כלבים באתרי האימוץ השונים באינטרנט. הכלבים השוהים בכלביות העירוניות שנמסרים לאימוץ יימסרו למשפחות רק לאחר שחוסנו נגד כלבת וסומנו בשבב אלקטרוני".

עוד מוסיף ד"ר צרפתי  כי "החיות הופכות אותנו לאנשים בריאים יותר ובעלי חמלה לכלל היצורים שסובבים אותנו. אך בצד היתרונות הרבים בגידול חיות מחמד, ישנה גם אחריות רבה ולכן רגע לפני שמחליטים לגדל או לאמץ יש לבדוק אם ישנה היכולת לאפשר להן את התנאים האופטימליים כדי שיוכלו לגדול ולהתפתח כראוי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות