דף הבית / חדשות העיר משני / אוטובוס השבת יצא לדרך

אוטובוס השבת יצא לדרך

רונן דמארי

 

לנסיעה הראשונה של אוטובוס השבת, הצטרפה חברת מועצת העיר (מרצ) אילנית הרוש וכן נכחו בה פעילי תנועת "ראשון חופשית" המובילים בשבועות האחרונים מספר מהלכים לטובת התושבים החילונים בעיר.

 

סגן ראש העיר הרב אריה כהן (ש"ס), הביע את מורת רוחו מהפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בריאיון ל"גל גפן" לפני מספר שבועות והסביר את עמדתו: "תחבורה ציבורית בשבת באמת אף אחד לא צריך. העירייה באופן חוקי לא יכולה לממן אוטובוסים לצורך כך, כי אם כן, יש לי עוד תושבים שצריכים אוטובוסים לצרכים אחרים, כמו למשל לנסוע לבני ברק ביום חול למה שלא יממנו אותם? בקדנציה הקודמת ניסו שבת אחת וראו שהאוטובוסים נוסעים ריקים ועשו על זה פרסום בזמנו. אין שום צורך אמיתי. היום ברוך השם לכל משפחה יש רכב פרטי, יש כאלו שיכולים להגיע באופניים חשמליים או בכל דרך אחרת".

כאמור, הנסיעה עברה ללא אירועים מיוחדים וללא מחאות מצד תושבים דתיים. קו 333 של חברת 'שבוס' יצא מאשדוד, נכנס לעיר ומשם המשיך לתל אביב.

מטעם ראשון חופשית נמסר: "ראשון חופשית רואה בקו 333 של שבו"ס סנונית ראשונה לתחבורה שיתופית בסופי שבוע בראשון לציון. ראשון חופשית תמשיך לפעול על מנת לקדם תחבורה בסופי שבוע בעיר בצירי תנועה מרכזיים. העיר ראשון לציון הינה עיר חילונית, כל מי שיפתח את חלון ביתו, יראה, שהעיר מלאה בשבתות בתנועת רכבים, בליינים, נופשים ומטיילים. תחבורה שיתופית תקל על חסרי הרכב ומחפשי החנייה, תאפשר לשותים ולבני נוער להתנייד בבטיחות וכך תפחית את תאונות הדרכים ואף תוריד במעט את כמות הרכבים והזיהום. אנו מברכים את תושבי העיר בברכת שנה טובה, מאחלים לכולם שנה עם יותר סובלנות ופחות כפייה".

אלכס פנוב, מנכל שבוס, הוסיף: "כתושב אשדוד, חיכיתי הרבה זמן לשירות המדהים הזה! סוף סוף ניתן להגיע בשישי בלילה ליעדים מרכזיים בראשון לציון ובתל אביב! אני גאה בשיתוף פעולה של שבוס יחד עם ראשון חופשית על התאפשרות של המסלול הנ"ל ועל שיתופי פעולה בעתיד".

 

חברת המועצה אילנית הרוש, משוכנעת כי מדובר בתחילתו של עידן חדש בעיר. היא מסרה ל"גל גפן": "תחבורה ציבורית בשבת היא מוצר יסוד שזוכה לתמיכה על ידי 74 אחוזים מהציבור בישראל, על פי סקר של מכון רפי סמית. מתוכם גם 52 אחוזים מהציבור הדתי שתומכים. בשישי בערב עבר בראשון לציון קו של שבוס אשדוד, בדרך לתל אביב. זו הייתה סנונית ראשונה והצהרת כוונות בנוגע לצורך בתחבורה ציבורית בישראל. בכל תחנה ותחנה נתקלנו בתושבים נלהבים, שהתלהבו לראות את האוטובוס עובר וביקשו לקבל מידע בנוגע לתדירות והקווים, על מנת שיוכלו להשתמש בו בעתיד. זה רק מראה כמה זה חשוב והכרחי. תחבורה ציבורית בשבת היא חברתית, דאגה לחלשים, מלחמה בתאונות הדרכים ושמירה על השקט (בזכות המכוניות שתוריד מהכביש). נמשיך לעבוד חזק על הנושא, בתקווה לקווים ייעודיים שיפעלו בתוך ראשון ולפי הצרכים של תושבי העיר".

 

אוטובוס השבת יוצא לדרך
צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות