n
דף הבית / עסקים בכותרות / משמורת משותפת בימי קורונה – איך זה עובד?

משמורת משותפת בימי קורונה – איך זה עובד?

קבעתם משמורת משותפת? עד עכשיו הסכם הגירושין שלכם הוכיח את עצמו וסדר היום התנהל על מי מנוחות.

משמורת משותפת
צילום : Pixabay

 

אך כעת, בתקופה שבה הוחמרו ההנחיות ליציאה מהבית בצל מגפת הקורונה, קשה יותר לעמוד בתנאי ההסכם. יתכן ואחד ההורים פוטר מעבודתו ויש לו יותר זמן, בעוד ההורה השני דווקא עובד מהבית בכל שעות היממה, ויכול להיפגש עם הילדים בעיקר בסופי השבוע. כיצד מתמודדים עם השינויים? הכל במאמר הבא.

 

האם מותר להעביר את הילדים מבית לבית?

בפסח האחרון היה סגר כללי על מרבית הערים והיישובים בישראל. מכוניות לא הורשו לנסוע בין הערים לסדר משותף, והתבקשו לערוך את החג עם המשפחה הגרעינית בלבד. עם זאת, כאשר נשאלה  משטרת ישראל  האם  ניתן להעביר את הילדים מבית של הורה אחד  להורה  השני, גם אם אינם באותה עיר, התקבלה תשובה חיובית. לכן, גם  בתקופת  חול המועד, ניתן  לשמור על  עקרונות  של משמורת משותפת. עם זאת, לאחר החג כאשר חלק מההורים חוזרים לעבודת, תוכלו להתחיל להתגמש מעט בימים, כדי להקל על שניכם להתמודד עם התקופה הקשה, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הבריאותית.

מה עושים אם אחד ההורים מתגורר עם הוריו?

בתקופה זו צריך לזכור עוד אספקט חשוב נוסף. מבוגרים מגיל שישים ומעלה נמצאים בקבוצת הסיכון, העשויה לחוות תסמינים חמורים יותר של מחלת Covid 19 בגלל מגפת הקורונה. המעבר של בני משפחה מבית לבית עשוי לגרום למעבר של הווירוס בין הבתים ולהתפשטותו. לכן, אם אחד מהורי הילדים מתגורר עם הוריו, יתכן וכדאי לערוך את המפגש באמצעות האינטרנט, ב"זום" או תוכנה דומה, ולהימנע ממפגש פנים אל פנים שעשוי לסכן את הסבתא או הסבא של הילד. כאשר תקופה המגפה תהיה מאחורינו, ניתן יהיה להיפגש שוב ולחזור להסדר המשמורת המשותפת כפי שנקבע בהסכם הגירושין.

מי יממן את עלות הילדים אם הם רק בבית אחד?

למשמורת משותפת יש לא רק היבט רגשי אלא גם היבט כלכלי. כאשר הילדים נמצאים בשני הבתים פרק זמן זהה, ההוצאות עבורם מתחלקות בצורה שיוונית בדרך כלל. אך, אם הם רק בבית אחד, יתכן וההורה המטפל בילדים לבדו, יצטרך לשאת בעלויות גבוהות יותר של מזון והוצאות נוספות. לכן, במידת האפשר, כדאי לסכם על כך שבתקופה זו הילדים יקבלו דמי מזונות מההורה שאינו מטפל בהם, כדי לאזן את ההוצאות בין שני בני הזוג.

לסיכום, משמורת משותפת מעניקה למשפחה שהתפצלה מגוון רחב של יתרונות כמו, אפשרות של שני ההורים להיות עם הילד, ולהשפיע על חינוכו וכן חלוקת זמן ומשאבים הוגנת. עם זאת, לאור משבר הקורונה לעיתים ההורים עשויים להתקשות לשמור על חלוקת הזמן השווה. אם  אתם  מגלים  כי הדבר גורם למשבר, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין לענייני משפחה, ולערוך הסכם זמני שונה לתקופה זו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות