n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תאונות דרכים בראשל"צ: למעלה מ-600 אזרחים ותיקים נפגעו בעשור האחרון

תאונות דרכים בראשל"צ: למעלה מ-600 אזרחים ותיקים נפגעו בעשור האחרון

מנתוני אור ירוק: בראשון לציון בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 605 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו

צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 1,600 קשישים נפגעים מדי שנה, כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,446 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, מהם 47 קשישים נהרגו. הנתונים מתפרסמים לרגל אירועי חודש הקשיש המצוינים בחודש אוקטובר.

בראשון לציון בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 605 אזרחים ותיקים (65+), מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, גבוה ב-52% יותר מאשר בירושלים. למעלה מ-2,200 קשישים נפגעו בתל אביב. ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,474 קשישים.

עוד עולה מן הנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 463 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים, בממוצע כ-46 קשישים שנהרגים מדי שנה – כמעט קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2020 נפגעו קרוב לאלפיים קשישים בתאונות דרכים בכל רחבי הארץ, מהם 70 נהרגו ו-382 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האחריות של המדינה היא להגן על אזרחיה הקשישים, לשמור עליהם ולהבטיח לסייע להם להגיע הביתה בשלום. לא יעלה על הדעת שהאנשים שהקימו את המדינה ושרדו מלחמות לא ישרדו את המלחמה שבכביש. המדינה חייבת להתחיל להתחשב באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, לדאוג להם ולשים את ביטחונם בראש סדר העדיפויות על ידי התאמת התשתית לצרכיהם. חייבים להתקין פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, לצבוע את מעברי החציה ולהאריך את משך האור הירוק ברמזור. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה בשיפור התשתית בסביבת ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים ובצמצום היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים. רק בשילוב כוחות נוכל למנוע את ההרוג הבא".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות