n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: שלושת המלאכיות של שורדת השואה

ראשון לציון: שלושת המלאכיות של שורדת השואה

רק לפני חצי שנה חגגו דנה, הילית ורוני, שלוש מתנדבות במינהל שילוב חברתי בעירייה, יום הולדת 80 לפרידה הפויאנו . בשבוע שעבר, היא נפטרה בביתה. ראש העירייה, סגנו, פקחים ושוטרים השתתפו בהלוויה וחלקו לה כבוד אחרון

פרידה ביום הולדתה ה-80- בינואר השנה
פרידה ז"ל ביום הולדתה ה-80 בינואר השנה
צילום: דוברות העירייה

"פרידה הפויאנו ז"ל אומנם הוגדרה כערירית, אבל עיריית ראשון לציון לא תיתן לאף אזרח ותיק בעיר להיות לבד" כך ספד ראש העירייה, רז קינסטליך, בהלוויה לתושבת העיר, שורדת שואה, שנפטרה השבוע בביתה. יום לפני מותה, ביקר אצלה מתנדב מסיירת תיקונים לתיקון הכיור. יום למחרת, צלצלה אליה ללא הרף רוני בן שמואל (23), מתנדבת שראתה בה כסבתא השלישית שלה "בשעות האחר צהריים, ערב, היא אהבה לשמוע מוסיקה בקולי קולות. צלצלתי אליה כמה פעמים והיא לא ענתה וזה ממש לא אופייני לה. היא תמיד עונה. בהתייעצות עם מינהל הרווחה התקשרנו למד"א ואז התברר הנורא מכל" מספרת רוני בבכי.

רוני לא הייתה היחידה שהרגישה כך, גם דנה קמחי והילית ציוני היו צמודות אליה. מזה שלוש שנים ששלושתן צמודות לפרידה ומעניקות לה חום, אהבה וסיוע. "היא הייתה אישה מדהימה, עם לב ענק ומלאת שמחה" מספרת דנה קמחי "תמיד קיבלה אותי בחיוך ענק ואף פעם לא שכחה לשים אודם ואיזה מחרוזת, כל שיחת טלפון ברכה את כל בני משפחתי, אני לא מצליחה לעכל את הבשורה, זה שבר גדול". רק לפני כחצי שנה, ביום הולדתה ה-80, הפתיעו אותה המתנדבות, המטפלת שלה, חברותיה והעובדת הסוציאלית שמלווה אותה. הם הגיעו לביתה עם עוגה, מתנות ושירים.

להלווייתה של פרידה הגיעו ראש העירייה, רז קינסטליך, סגנו, מוטי עג'מי, חברים, שוטרים שהכירו אותה ופקחי החברה לבטחון שהגיעו לחלוק לה כבוד אחרון. אחת מחברותיה של פרידה, אתי אנצ'ל, פנתה לראש העירייה בבכי ואמרה לו: "מזל שאתם בעירייה עשיתם לה את הכבוד הזה להיקבר לצד אמה. עשיתם כבוד לאישה בודדה". השוטר, שמעון אזולאי, קרא קדיש ואחד המתנדבים בתוכנית העירונית לקח על עצמו לקרוא קדיש לעילוי נשמתה בכל יום ולמשך שנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות