n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: ראש העירייה רוצה להאריך את המועד להסדרת פיצולי דירות

ראשל"צ: ראש העירייה רוצה להאריך את המועד להסדרת פיצולי דירות

בעוד כשנה צפויה לפוג הוראת השעה המאפשרת להסדיר את נושא פיצולי הדירות, אך ראש העירייה, רז קינסטליך מבקש משר הפנים הארכת הוראת השעה לפיצול דירות

ז קינסטליך סמוך לבית שנפגע במבצע. צילום דוברות העירייה
ז קינסטליך סמוך לבית שנפגע במבצע. צילום דוברות העירייה

ביום השלישי למבצע "שומר החומות", שוגר מטח כבד של רקטות מרצועת עזה לגוש דן. בין המטח הכבד ששוגר, נפלה רקטה אחת ופגעה ברחוב זהרון במערב העיר וגרמה למותה של לאה יום טוב ז"ל. למקום הגיעו כוחות רבים שסרקו את האזור לאיתור נפגעים נוספים, אולם רק אחרי 24 שעות אותר דייר שהתגורר ברחוב בדירה מפוצלת שאינה הוסדרה ברשות  וחשש לצאת פן ייתפס.

מקרה זה הוביל את ראש העירייה, רז קינסטליך, לפנות במכתב לשר הפנים, אריה דרעי, ולבקש ממנו על הארכת הוראת השעה לפיצול דירות בבתי צמודי קרקע: "האחריות, החשש והדאגה שלי כראש רשות שישנם תושבים "שקופים" שאיננו יודעים על קיומם בשעת חירום. חלילה זה יכול לעלות אף בחיי אדם. ראשון לציון היא אחת הרשויות עם הסדרת פיצולי דירות הנרחב ביותר במדינה, יחד עם זאת, עדיין ישן דירות רבות שמפוצלות באופן לא חוקי ואני רואה חשיבות רבה להסדרת הדירות בהיתר".

כזכור, העירייה הובילה קמפיין נרחב הקורא לתושבים להסדיר את הנושא לפני פקיעת הוראת השעה. קמפיין זה הוביל ל-172 בקשות למידע בנושא, 56 בקשות להיתרי בנייה ו-20 היתרי בנייה שהופקו.

בראשון לציון ישנם מאות בתים פרטיים שבהם בוצע פיצול דירות ללא הסדרה. ההשלכות משמעותיות מאוד ברמה העירונית. יותר תושבים בשכונה מוגדרת מוביל למצוקת חנייה, עומסים על התשתיות העירוניות, רישום לגני ילדים ובתי ספר, מוסדות ציבור ועוד. בעירייה מקווים שתושבי העיר ימהרו לנצל את חלון ההזדמנויות שאישרה הכנסת לפני ארבע שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות