n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: היום תתכנס הועדה בעניין תוכנית הבנייה בשטח חניון השוק במרכז ראשון לציון

ראשל"צ: היום תתכנס הועדה בעניין תוכנית הבנייה בשטח חניון השוק במרכז ראשון לציון

ועד שכונת רמבם : ״בקשתנו היא כי בשטח חניון השוק יוקם פארק עצים לרווחת התושבים ולשיפור איכות האוויר שאנו נושמים. לצד הפארק נבקש כי יוקמו גינת משחקים ומתקני כושר לרווחת תושבי מרכז השכונה וילדיהם"

שוק רחוב יהודה ראשון לציון צילום פרטי
שטח המריבה- צילום, פרטי

לאחר מספר דיונים היום (ראשון), תתכנס שוב ועדת משנה רישוי ותכנון לדון בבניית 70 יחידות דיור בר השגה לזוגות צעירים שברחוב יהודה במרכז העיר.

לפני כארבע שנים נהרס השוק המיתולוגי ברחוב יהודה, בצמוד לשוק נהרס עוד מבנה שעם השנים הוקמו בו 2 בניינים שבחלקם כבר אוכלסו דיירים, אולם המאבק הגדול הוא על הקרקע של השוק עצמו שהיום הפך למגרש חניה ועתיד להבנות עליו דיור בר השגה לזוגות צעירים עם 70 יחידות דיור.

תושבים המתגוררים ברחוב יהודה טוענים שגילו רק בחודשיים האחרונים כי במקום יבנה במקום בניין עם 70 יחידות דיור.

"לפני כשנתיים רכשנו דירה על הנייר מקבלן, ברחוב יהודה 8" מספרת נ' "טרם החתימה על חוזה הרכישה בדקנו תוכניות עתידיות שאמורות להיות על המגרש החניה בצמוד לבניין, התכנון המקורי היה מרכז מסחרי ומעליו 3 קומות.

כעבור כשנה וחצי גילינו בתדהמה ולגמרי במקרה כי בוצע שינויי יעוד הקרקע מהתוכנית המקורית ממסחרי למגורים והתכנון העתידי כולל תוספת של קומות למגורים ברי השגה. סך הכל 7 קומות מגורים עם 70 יחידות דיור, כאשר מרבית הדירות הינן כלואות ללא כיווני אוויר וללא חניון תת קרקעי בבניין לטובת אותן יחידות הדיור.

השינוי המתוכנן במידה ויבוצע יגרום לחסימה ויסתיר לנו את כל הנוף מהמרפסת בקומה 6, הבניין המתוכנן יהיה ממש צמוד למרפסת כ- 8 מטר מרחק.

בנוסף, מדובר ברחוב שקט וצר יחסית עם מעט חניה מה שעלול להרע את התנאים הסביבתיים מבחינת עומסים ורעש, מידע זה, במידה והיה ידוע במועד הרכישה היה מונע מאיתנו לרכוש את הדירה בדיעבד."

בחודשיים האחרונים הוקם מטה מאבק בעקבות שינוי יעוד הקרקע שהביא את הנציגות להתנגד לנושא ובמכתב שנשלח לראש העיר ולחברי המועצה העלו נציגות פעילי שכונת רמב"ם מספר שאלות בינהם האם נערכה עבודת מטה טרם בחירת המיקום לפרויקט, מהן החלופות שנבחנו ולפי אילו מדדים?

בנוסף, שואלים בנציגות האם נבחנו התשתיות בשכונה לפני קבלת ההחלטה והאם נבחנו הנתונים הדמוגרפיים הרלוונטיים. "אנחנו רוצים לדעת האם יש תקדים בארץ לבניית בניין אחד ובו 70 דירות קטנות ולא מאווררות ומה ההשפעה של היות העירייה הבעלים של הקרקע? האם פרויקט מסוג זה היה מאושר ליזם פרטי" אומרים חברי הנציגות ומוסיפים כי במכתב שבידם משנת 2019 שיצא מאגף מידע תיכנוני שבעירייה נכתב כי זכויות הבנייה במקום השוק הם 5 קומות מעל הקרקע, 2 קומות מסחר ומעל 3 קומות ביעוד מסחר ומשרדים.

"כבר היום המקום עם עומסי תנועה, להוסיף לכך עוד 70 יחידות דיור יפר את איזון השכונה מבחינת עומס התנועה, זה לא מה שהובטח לנו" אומרים התושבים.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי ״העירייה הצהירה כבר בתהליך הפינוי, לפני למעלה משלוש שנים, כי בכוונתה לייעד את שטח למגורים עבור זוגות צעירים, כך שאין שום שינוי בעמדה.

זהו חלק ממדיניות העירייה לסייע לצעירים להקים את ביתם בעיר ובאותה נשימה לחזק את השכונות הוותיקות באוכלוסייה צעירה. אין כל ספק שהפרוייקט יתרום משמעותית הן לדיירים הוותיקים והן לצעירים, בכל מקרה טרם הופקדה התוכנית, כשזה יקרה ניתן על פי חוק להגיש התנגדויות״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות