n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: פרויקט הצלת פריטים מימי השואה

ראשל"צ: פרויקט הצלת פריטים מימי השואה

עמותת "יד ושם" אוספת פריטים אישיים מתקופת השואה, במסגרת מבצע "לאסוף את השברים". ביום רביעי (11.5) יגיעו אל ראשון לציון נציגי העמותה לספרייה העירונית ויאספו פריטים של ניצולים ובני משפחותיהם ויתעדו של סיפורם

לאסוף את השברים צילום דוברות ראשון לציון
"לאסוף את השברים" צילום: דוברות ראשון לציון

לאחרונה צוין יום השואה והגבורה ברחבי הארץ, והחל מהשבוע עמותת "יד ושם" תקיים מבצע הצלה לאיסוף ותיעוד פריטים אישיים מתקופת השואה. המבצע נקרא "לאסוף את השברים", ומטרתו להאיץ את איסופם של פריטים אישיים מתקופת השואה, ולפעול להעברת תיעוד רב ככל הניתן לדורות הבאים. במסגרת המבצע נאספים פריטים אישיים מתקופת השואה – חפצים, מסמכים, תצלומים, מכתבים, יצירות אמנות וכו'.

נציגי עמותת "יד ושם" יגיעו לספרייה העירונית (רחוב תרמ"ב 7) בראשון לציון ביום רביעי (11.5). הנציגים יתמקמו בקומה הרביעית ובה יתאפשר למסור את הפריטים. עם מסירתם הנציגים אף ייקחו תיעוד של של הסיפורים האישיים הנלווים להם. כמו כן, העתקים דיגיטליים של מסמכים ותצלומים יינתנו למוסרי החומר.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “החובה שלנו כחברה היא לעשות כל שביכולתנו על מנת לזכור ולשמור כמה שיותר פרטים מתקופת השואה. הדור של שורדי השואה הולך ונעלם, ולכן אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שאף אחד לא ישכח את העבר. איסוף התיעוד והחומרים של הניצולים חשוב כך שניתן לתעד מפיהם את הסיפור האישי. הפרטים של השורדים ובני משפחותיהם הם בעלי ערך רב, ובעמותת "יד ושם" יהיה בהם שימוש לשנים רבות ועבור מבקרים רבים".

המבצע "לאסוף את השברים" הושק ב-2011, ומאז נאספו מעל 300,000 פריטים שנתרמו ליד ושם על ידי למעלה מ-12,500 איש. בתהליך האיסוף לוקחים חלק מומחים ואנשי תוכן מכל המחלקות ביד ושם, לצד סורקים וצלמים מקצועיים, וכן מתנדבים מסורים. בידי הניצולים ובני משפחותיהם נמצא תיעוד אישי רב שאיננו מוכר ולא נגיש לציבור הרחב. רבים מבעלי התיעוד אינם מודעים לחשיבותם של החומרים שברשותם ולצורך בשימורם המקצועי. זאת ועוד, איסוף החומרים מן הניצולים חשוב במיוחד כדי שניתן יהיה לתעד מפיהם את הסיפור האישי הקשור בחומרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות