n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: "מניב ראשון" החלה בעבודות תשתית מתחת לפני הקרקע

ראשל"צ: "מניב ראשון" החלה בעבודות תשתית מתחת לפני הקרקע

חברת המים והביוב של ראשון לציון "מניב ראשון" החלה לאחרונה לבצע פרויקט מורכב במיוחד מתחת לכביש 4, על מנת להתאים את התשתיות להתרחבותה של שכונת רמת אליהו. העבודות מתבצעות ללא חפירה על מנת שלא לפגוע בזרימת התנועה

שדרוג צנרת מתחת לכביש 4 ב צילום מניב ראשון
צילום: "מניב ראשון"

בחברת המים והביוב העירונית של ראשון לציון, "מניב ראשון" מספקים מענה ייחודי בדמות פרויקט מורכב במיוחד המתבצע בימים אלו מתחת לכביש 4 ולמעשה משדרגים את קווי הביוב מבלי לשבש כלל את זרימת התנועה.

במסגרת העבודות הצפויות להימשך מספר חודשים, מוחלפים קווי ביוב בעומק של 12 מטר מתחת לפני השטח. על מנת שלא לפגוע בזרימת התנועה בכביש המהיר, העבודות מתבצעות בשיטת 'מיקרו טונלינג' ללא חפירה אלא בצורת קידוח כאשר פיר אחד נחפר בצד אחד של הכביש ופיר נוסף נחפר מעברו השני של הכביש. מדובר בנדבך נוסף של הכנת התשתיות העירוניות להתרחבותה והתחדשותה של שכונת רמת אליהו.

סאלי לוי, מנכ"לית מניב: "שיפור מתמיד של התשתיות העירוניות הנו חלק מתוכנית העבודה הסדורה שלנו. בהתאם לרוח החברה אנחנו ממשיכים להתחדש מבחינה טכנולוגית על מנת לבצע פרויקטים במקצועיות, תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי ראשון לציון".

שדרוג צנרת מתחת לכביש 4 ג צילום מניב ראשון

סמנכ"ל הנדסה במניב, עדנאן עיסא, מסביר כי העבודות מתחת לכביש המהיר הנן חלק מעבודות רחבות יותר הכוללות החלפת קווים באורך מספר קילומטרים על מנת לוודא כי הולכת השפכים העירונית לא תיפגע עם התרחבותה הצפויה של שכונת רמת אליהו: "שיטת העבודה היא ייחודית, במסגרת העבודה מתבצעת חצייה כפולה של כביש 4 הכוללת תיאומים מאוד מורכבים עם חברת מקורות, חברת חשמל, בזק, נתיבי ישראל והגופים העירוניים שהקידוח חוצה את המערכות שלהם. יש לציין שהתיאומים בוצעו על רקע התפרצות נגיף הקורונה, עובדה שהקשתה עוד יותר על התקדמות הפרויקט והובילה לכך שנדרשה כמעט שנה של תיאומי ביצוע".

עיסא מוסיף: "במילים פשוטות, אנחנו משדרגים קווי סניקה וגרביטציה שמעבירים את השפכים מאזור שכונת רמת אליהו עד למכון ביוב בשכונת נחלת מערב ומשם ל'איגודן' על ידי קידוח שחוצה את כביש 4 ממזרח למערב.

החברה מבצעת קידוח ובתוכו מכניסה צינור בטון בעל היקף גדול במיוחד המשמש כ'שרוול' ולתוכו מוכנסים צינורות המובילים את השפכים. בעתיד תהיה אפשרות למשוך את הצינורות ולהחליפם בחדשים כאשר השימוש ב'שרוול' עצמו יימשך.

החברה משדרגת את התשתיות הקיימות ומגדילה את הקוטר של הקווים כך שיתאימו לספיקות העתידיות של השפכים בפרויקטים החדשים בשכונת רמת אליהו, על רקע הגידול הצפוי באוכלוסייה.

בנוסף, לקווי ביוב ישנו בלאי גדול וישנו צורך לבצע החלפה סדירה שלהם על מנת שלא לפגוע באיכות השירות. נמשיך לפעול לטובת שיפור התשתיות העירוניות כפי שאנו עושים בהצלחה ב -20 השנים האחרונות".

   שדרוג צנרת מתחת לכביש 4 צילום מניב ראשון

צילומים: "מניב ראשון"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות