n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: מנהיגות ומנהיגים יקרים

ראשל"צ: מנהיגות ומנהיגים יקרים

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל היום (שלישי, 8.3), שינתה עיריית ראשון לציון את שמו של גן המנהיגים - לגן המנהיגות והמנהיגים

גן המנהיגות והמנהיגים 1 צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל היום (שלישי), שינתה עיריית ראשון לציון את שמו של גן המנהיגים – לגן המנהיגות והמנהיגים בטקס חגיגי במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך, חברי מועצת העיר ומנכ"ל העירייה. בטקס נחשף הכיתוב החדש בכניסה לגן שממוקם ברחוב ז'בוטינסקי פינת שדרות משה דיין.

רז קינסטליך בגן המנהיגות והמנהיגים צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני גאה לעמוד בראש עירייה שמשלבת נשים בתפקידי מפתח ודוגלת בשוויון בין המינים. היום יצרנו מציאות בשטח עם אמירה ברורה בשינוי שמו של הגן.

בעיריית ראשון לציון ישנן נשים רבות בתפקידי מפתח, ורק בשבוע שעבר קיבלנו את אות המגדר מעמותת כ"ן (כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל) על אחוז הנשים הגבוה בתפקידי ניהול בכירים בעירייה. נמשיך לקדם נשים ולתת להן את המקום לכולם ולכולן".

סגנית ומ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ליאל אבן-זהר: "שפה יוצרת מציאות, ובראשון לציון אנו פונים לכולן ולכולם ופועלים לשוויון מלא בכל התחומים. אנחנו הופכים את ראשון לציון לעיר שווה עבור כלל תושביה ותושבותיה, גם בשפה וגם במהות.

חניכת גן המנהיגות והמנהיגים וכמות הנשים בתפקידים סטטוטוריים בעירייה מעידים על כך. אני רוצה להודות לראש העירייה, רז קינסטליך, על החשיבות שהוא מגלה לנושא ולדנה אייזנר לביא – יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים ולשיוויון מגדרי".

גן המנהיגות והמנהיגים צילום דוברות ראשון לציון

כאמור, בשבוע שעבר קיבלה עיריית ראשון לציון את אות המגדר מעמותת כ"ן (כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל) על אחוז הנשים הגבוה בתפקידי ניהול בכירים בעירייה. אות הערכה זה ניתן לערים שבהן יש לפחות 40% נשים בתפקידים סטטוטוריים, כאשר בעיריית ראשון לציון ישנן למעלה מ-40%.

לאורך כל השנה תומכת עיריית ראשון לציון בנשים על רצף החיים, פועלת למניעת אלימות מגדרית ולתמיכה במגוון צרכים באמצעות רשת הנשים במשרד לקידום מעמד הנשים, וכן מעניקה ייעוץ משפטי והכוונה ללא תשלום באמצעות מ.נ.ע – מרכז זכויות נשים עירוני – שירות ייחודי שמסייע למאות נשים בכל חודש במיצוי זכויות. לצד זאת, מתקיימות פעילויות שוטפות להטמעת החשיבה המגדרית בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ואף בתכנון העירוני.

גן המנהיגות והמנהיגים בראשון לציון נחנך בשנת 2012, מתוך הוקרה ל-33 המדינות שתמכו בהקמתה של מדינת ישראל בהצעה באו"ם בכ"ט בנובמבר. בגן גם ניתן למצוא פסלי אבן גיר עצומים, בהם חצובים פניהם של שבעת המנהיגים בגן: בנימין זאב הרצל, חיים ויצמן, זאב ז'בוטינסקי, דוד בן גוריון, גולדה מאיר, מנחם בגין ויצחק רבין.

בגן מוצבת מזרקת עמוד האש, ולידה שביל מים המוביל למזרקת מגן דוד. עמוד האש הוא פסל אלומיניום בגובה 4.5 מטרים ומסמל את ערך המנהיגות כעמוד האש לפני המחנה.

  רז קינסטליך גן המנהיגות והמנהיגים צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות