n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: מילנה, אלכס ואיליה פתחו בר קוקטיילים מיוחד

ראשל"צ: מילנה, אלכס ואיליה פתחו בר קוקטיילים מיוחד

ל"גל גפן" מספרים שלושת החברים הטובים על הדרך הלא פשוטה (נפלאות הקורונה), משמעות השם הייחודי (בלה צ'או) וגם מה הם הכי היו רוצים שהבר שלהם יהיה בשנים הבאות

הופעה בבלה צאו
הופעה בבלה צאו. צילום: רום אליאז

אי שם במרכז ראשון לציון, בבניין עתיק שנבנה בזמנו עבור ברון רוטשילד, שוכן לו בר קוקטיילים והופעות חיות צבעוני במיוחד. בר שמייצג רעיון. רעיון של חופש ואהבה למוזיקה ולתרבות לבר קוראים בלה צ'או. הבעלים- מילנה, אלכס ואיליה הם שלושה חברים צעירים שהעיזו והצליחו. 

 אז למה בעצם בלה צ'או? 
"משמעות השם 'בלה צ'או', להתראות יפייפיה, זהו שיר הפרטיזנים ידועה. שיר הפרידה שחייל שר לאהובתו.
כשהתחלנו לבנות את הבר זה היה לא יותר מרעיון ורצון. לא ידענו איך בונים בר כי כולנו באים מרקעים שלא קשורים לעולם חיי הלילה. רצינו לשבור את כל המוסכמות. מינימום השקעה כספית, מקסימום השקעה בעבודת כפיים ויצירתיות. ולא לשכוח שבדיוק אז התחילה הקורונה שפגעה בסיכויים שלנו להצליח. אז קיפלנו שרוולים ויצאנו לקרב, החלטנו להצליח למרות הכל. כך נולד השם".

מה הכוונה מינימום השקעה כספית ומקסימום עבודת כפיים?
"אנחנו לא אנשים עשירים. לקחנו הלוואות קטנות, שמנו הכל בסל אחד וקיווינו שיספיק לפחות להקמה. מסתבר שאם אתה בונה הכל לבד במו ידיך, זה עולה הרבה פחות. אז למדנו מקצועות חדשים, עיצוב, נגרות, חשמל, אינסטלציה וכו'".

מאיפה הרעיונות?
"בעיקר ממה שראינו במקומות דומים בחו"ל. ברים אירופאים.
לא רצינו להיות כמו כולם והאמת גם לא יכולנו להרשות לעצמינו. אז מצאנו דרכים יצירתיות להתגבר. השולחנות, דלפק, מדפי תצוגה ואף חלק מספסלי ישיבה, הכל עבודת יד. ידיים שלנו. הספות, מתנה משכנינו שהחליטו להפטר מריהוט ישן. גופי תאורה הגיעו מתורמים ושופצו על ידינו".

בלה צ'או זה בר הופעות. בראשון לציון היו בעבר ברים שעסקו במוזיקה. במה אתם שונים? 
"תארי לך אוסף פרטי אצלך בסלון. אוסף התקליטים. מוזיקה שאת הכי אוהבת ורוצה להשמיע לחברים כשאלה באים להתארח. ככה זה אצלנו. אנחנו לא מתמקדים בסגנונות. אפשר לשמוע אצלינו הכל, מג'אז קלאסי ועד רוק כבד מחריש אוזניים, ממוזיקת עולם ועד טכנו קצבי אל תוך הלילה
אנחנו לאו דווקא רודפים אחרי שמות ידוענים. מופיעים אצלינו גם הרכבים לא מוכרים, אמנים שמנגנים מוזיקה מאוד ייחודית ולא מיינסטרימית. מה שמאחד את האמנים שמופיעים אצלינו, הם ממש ממש טובים ומוכשרים. לא כל אחד זוכה להופיע אצלנו".

איזה אומנים הופיעו אצלכם? 

"יובל מנדלסון והמסע לפולין, להקת השמחות, שליחי הבלוז, יושי, שי נחייסי, The Great Machine, Malox, המפשעות, ועוד רבים אחרים".

איך מתחלקת בחירת הימים להופעות? נגיד, יכול להיות רוק כבד ביום שני?
"לא. החלוקה היא פשוטה למדי. אנחנו פותחים ביום שלישי עם ג'אז, ימי רביעי משהו יותר קיצבי, וזה רק הולך ומתגבר לקראת שישי שבדרך כלל מאוד רועש, רוק, אלקטרוני. ובמוצ"ש זה כמעט תמיד רגוע, אינדי או פיוז'ן".

ומה לגבי אוכל ושתיה?
"מבחינת התפריט הוא לא מוגזם, הוא קולע. אוכל טעים שלא מעמיס על הבטן ואלכוהול משובח. תפריט האלכוהול מכיל נציגות שעמודי התווך, ויסקי, רום, ג'ין, קוניאק וכו'. וכמובן מגוון הקוקטיילים שלנו שפותחו על ידי מיקסולוג דניאל קיסלסי במיוחד עבורינו.  ויש גם כנאפה עם גלידה ופיסטוק מלבי. למי שרוצה מתוק בסוף הערב".

תוכניות לעתיד? 

"לגדול. רק לגדול. אם החיים יאפשרו לנו, ובזמן האחרון הרי שום דבר לא בטוח, אנחנו נגדל. נפיק הופעות עם אמנים מהשורה הראשונה של הסצינה המוזיקלית בישראל. השאיפה שלנו זה להפוך את בלה צ'או למקומות עלייה לרגל בראשון לציון. לבר שהוא תופעה וקאלט, בדיוק כמו אותם מועדוני רוק העתיקים שהיו בארץ בשנות 60-70".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240421-WA0069

״אני אוהב את ראשון לציון אהבה אמיתית, נולדתי כאן גדלתי והתחנכתי וכאן אני גם מגדל את שלושת ילדי״

תפריט נגישות