n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: מופע חלילי העולם לכבוד ל"ג בעומר

ראשל"צ: מופע חלילי העולם לכבוד ל"ג בעומר

מופע ייחודי ראשון מסוגו בארץ יערך בערב ל"ג בעומר בהיכל התרבות בראשון לציון.

חלילים צילום דר בנימין יעקוביאן
צילום: ד"ר בנימין יעקוביאן

בערב ל"ג בעומר ה-18.5 יתקיים מופע ייחודי בהיכל התרבות בראשון לציון, " חלילי העולם" שהפיק תושב העיר ד"ר בנימין יעקוביאן.

בשנת 2010 הקים יעקוביאן את   ארגון ״במה טובה״ שבין מטרותיה הוא גישור בין תרבויות דרך האמניות השונות. יעקוביאן ביים והפיק מספר רב של הצגות ומופעים בארץ ובעולם וזכה בפרסים רבים, וכעת הקים את המופע הסוחף "חלילי עולם" בוא על במה אחת נשמע מסע מוזיקלי בין תרבויות דרך אוסף כלי נשיפה ונעימות מרחבי תבל.

על כלי הנשיפה ינגן איציק לוי, המתגורר גם הוא בראשון לציון אשר במהלך השנים התחבר לחליליי עולם, חקר והתמקצע בנגינה על רוב החלילים על פני תבל, הופיע בארצות רבות, אך תמיד מרגיש יותר את פעימות ליבו בעיר שבה מתגורר-ראשון לציון, יחד עם לוי ינגן ירון חסון המוכר כאחד מנגני הגיטרות המובילים בישראל, חסון ישלב גם את מסורתו המוסיקלית הנובעת משורשיו התימנים.

"לפני כחצי שנה פגשתי לקראת סוף הקורונה את איציק לוי מנגן," מספר ד"ר יעקוביאן "אני עוסק במוזיקת עולם ושמעתי אנשים מנגנים  אבל באדם אחד כמו איציק שהחליף את החלילים בצורה מהירה ומקצועית עוד לא שמעתי,  בכל פעם נלקחתי ברוח ובזמן לתרבות מיוחדת בעולם דרך החליל, וזאת המטרה של הארגון שלנו בבמה טובה לגשר דרך התרבויות."

למה דווקא בל"ג בעומר?

"ל״ג בעומר מציין את פטירתו של רבי שמעון בר-יוחאי, הוא אשר פיתח מאוד את תורת הסוד. הסקרנות מתעוררת כשמבינים שמישהו מנסה להסתיר משהו. אנחנו מבינים שמשהו מאוד חשוב אם מישהו טורח להסתיר אותו ולכן מתעורר בנו הרצון לגלות את הסוד. את הדו-ערכיות הזו, מקיימת באופן קסום החליל, הוא אשר מביע את הנשימה הנסתרת שלנו, ומצד שני אינו בהיר במסר שלו, החליל חושף טפח, אך מסתיר טפחיים, כך שכולם שומעים שיש כאן עומק אחר שנחשף לפנינו, זהו מזון לנשמה שלנו, לאותו סוד שמתקשר לל״ג בעומר."

אז מה מצפה לנו במופע:

״המדריכים״ הם אמן החלילים איציק לוי ואמן הגיטרה ירון חסון, עם צוות של מלווים מוזיקאים-מקצועיים הלוקחים את הקהל למסע מוסיקלי מרתק ומפתיע דרך הלחנתם המקורית המושפעת מתרבויות העולם, מחליל הפאן הציורי שבמיתולוגיה היוונית דרך חלילי המזרח האתניים עד ימנו אנו, נתור גם בדמיוננו במקומות רבים ובזמנים אחרים בעזרת הצלילים המגוונים.

מלבד הגיטרה הקלאסית, הקלידים והכינורות ישתתפו מגוון חלילים מרחבי תבל ביניהם: Soling: אינדונזיה, שקוואצ'י מיפן, קאנה וזאמפוניה: חלילים אינדיאנים חליליי פאן מרומניה, סופילקה וחליל קרמיקה מאוקראיניה סאלמורי מגיאורגיה ועוד.

לבסוף מוסיף יעקוביאן ואומר ״כולי תיקווה שנראה את כולכם במופע ונצליח להדליק אתכם בקולאז׳ של תחושות ואווירה קסומה שתתחבר ותמלא את קולו של הלב״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות