n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: לרגל יום חיות הבר, מבט מבפנים על השירות הווטרינרי

ראשל"צ: לרגל יום חיות הבר, מבט מבפנים על השירות הווטרינרי

היום (חמישי) מצייינים בעולם את יום חיות הבר. בראשון לציון יש מגוון רחב חיות בר, ולאחרונה טופלו בשירות הווטרינרי העירוני עיט וקיפוד

עיט השירות הווטרינרי צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

היום (חמישי, 3.3) חל יום חיות הבר הבינ"ל, שנועד להעלות את המודעות לחיות ולצמחי הבר ולעודד את שימורם.

כידוע, חיות הבר נמצאות בטבע, ולא עברו תהליך ביות או טיפול על ידי האדם. ראשון לציון הינה עיר שקמה על גבי החולות. שטחי העיר מהווים בין השאר בית גידול למגוון רחב של חיות בר (יונקים, עופות, זוחלים, דו-חיים וחרקים).

עם הזמן התפתחה העיר מערבה ומזרחה, כך שהקרבה של תושבי העיר לחיות הבר המתגוררות באותם השטחים הלכה וגברה. מפגשים יום יומיים עם חלק מבעלי החיים נראים לנו טבעיים לחלוטין, אלא שקיימים גם בעלי חיים אשר המפגשים איתם הם נדירים יותר וגורמים לעיתים לבהלה בקרב הציבור שלא לצורך. הכרת בעלי חיים הללו ולימוד תכונותיהם יביאו להבנה כי במקום להירתע מהם חובתנו לכבד ולהגן עליהם, אחרת ייעלמו מנוף עירנו.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "בנוף של העיר ראשון לציון יש בעלי חיים רבים וחיות בר, שהן חלק מהעיר. מדובר בחיות שמאפשרות את המשך קיום שרשרת המזון בטבע העירוני, וחלקן אף תורמות לבני האדם בדרכים שונות. השירות הווטרינרי העירוני עומד לרשות התושבים ומטפל בכל פנייה בנושא, ואני קורא לתושבים להיעזר בו".

קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה, מסרה: "יום חיות הבר הבינלאומי מזכיר לנו כי אנחנו, בני האדם, חלק קטן בטבע. ראשון לציון התרחבה עם השנים, כך שאזורי המחייה של חיות הבר הלכו והצטמצמו. משכך, המפגשים עם חיות הבר נעשו תכופים יותר.

אני קוראת לכל תושבי העיר שלא לפגוע בחיות הבר ולשמור עליהן, על איכות הסביבה ועל הנוף העירוני בראשון לציון. בכל בעייה שקיימת בנושא ניתן לפנות לאגף הווטרינריה באמצעות המוקד העירוני לקבלת מענה מקצועי".

בשבוע החולף כמו בכל שבוע טופלו מספר חיות בר במרפאה העירונית. אחד מהם הוא המקרה של קיפי – קיפוד חסר מזל שמצא עצמו תקוע בגדר ברזל. בעקבות פניית המוקד, יצאה למקום מפקחת בעלי חיים של השירות הווטרינרי העירוני, אלינה יעקובוב, חתכה את הגדר וחילצה את הקיפוד.  לאחר מכן הובא הקיפוד לד"ר ניסימיאן והוא נבדק, נשקל וקיבל טיפול תומך. לאחר החלמה מלאה שוחרר חזרה לטבע העירוני.

קיפוד השירות הווטרינרי 1 צילום דוברות ראשון לציון

מקרה נוסף הוא של עיט מסוג עקב חורף שחולץ מאיזור הסופרלד ע"י מפקח בעלי חיים יאיר מעין. גם העיט נבדק על ידי ד"ר ניסימיאן, שמצא כי הוא נפגע בכנפו ומאוד תשוש. לאחר קבלת טיפול ראשוני הכולל עירוי נוזלים, הוא הועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר.

בנוסף, לאחרונה היו בעיר מקרי הכשה על ידי נחשים שמתחילים לצאת החוצה לרגל בוא האביב. נחשים הם זוחלים בעלי חום גוף משתנה הניזונים מבשר (בעיקר טרף של מכרסמים ואפרוחים). בישראל ישנם כ–40 מיני נחשים שונים, כאשר רק 9 מהם ארסיים והנפוץ בהם הוא נחש הצפע, שנמצא גם בראשון לציון.

נחשים מצויים במקומות בהם יש להם מסתור וטרף וניתן לראותם בחצרות, בעיקר בבתים המצויים בסמיכות לשטחים פתוחים. בכדי למנוע הימצאות נחש בחצר הבית, יש להקפיד על ניקיון החצר, פינוי גרוטאות המשמשות להם למחסה ולטיפול כנגד מכרסמים. כאמור, לאחרונה ולמרות שמדובר בתקופת החורף, נרשמו מספר מקרי הכשה בראשון לציון בשטחים פתוחים – באיזור הסופרלנד.

נחש השירות הווטרינרי צילום דוברות ראשון לציון

ד"ר יהונתן אבן צור מנהל השירות הווטרינרי העירוני מציין כי השירות הווטרינרי העירוני מספק לתושבי העיר שירות ייחודי של לכידת נחשים וזוחלים ארסיים באמצעות לוכד נחשים מוסמך. במקרה שנתקלים בנחש, יש לפנות למוקד העירוני – 106, להתרחק מהנחש ולא לנסות ללכוד אותו ו/או להרוג אותו. הפעולה הנדרשת תתבצע על ידי הלוכד המוסמך ללא המתת הנחש. בהמשך ישוחרר הנחש בטבע הרחק מבתי התושבים, בתיאום עם רשות הטבע והגנים.

בטיול בשטחים הפתוחים בראשון לציון מומלץ לטייל עם נעלים גבוהות ומכנסיים ארוכים, וכן להיזהר ולהימנע מהליכה באזורים עם צמחייה גבוהה, הרמת חפצים או אבנים וישיבה עליהם.

   קיפוד השירות הווטרינרי צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות