n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: החיים לצד המיגרנה

ראשל"צ: החיים לצד המיגרנה

עידית שלינגבאום, סובלת ממיגרנות עוד לפני שהתגייסה לצבא ומשתפת את הקוראים, איך חיים לצד המיגרנה ומהו הטיפול המיוחד שהיא התחילה לאחרונה

עידית שלינגבאום- צילום פרטי
עידית שלינגבאום- צילום פרטי

"התקף מגיע במכה. כאב חד שכשהוא מתחיל יש מעט מאוד דברים שאפשר לעשות כדי להקל עליו" כך מספרת עידית שלינגבאום (48) תושבת ראשון-לציון אם לשלושה העובדת במעבדה רפואית ובזמנה הפנוי מאמנת ריצות ארוכות.

המיגרנה מלווה את עידית עוד מצעירותה וההתקפים הראשונים שחוותה החלו בתקופתה בצבא "לא ידעתי בכלל שזו מיגרנה ובהתחלה בכלל חשבו שאני ממציאה את זה" מספרת עידית "ניסיתי המון תרופות לשיכוך הכאב אך דבר לא עזר לי. רק כעבור מספר שנים ואין ספור תרופות ורופאים הבנתי שמדובר במיגרנה וזה לא סתם עוד כאב ראש".

כאב הראש הנגרם מהמיגרנה מלווה פעמים רבות בשלל תסמינים נוירולוגים נלווים המקשים מאוד על הסובלים ממנה לתפקד בחיי היום יום שלהם "ההתקף יכול להתחיל במכה וללא התראה ככאב חד ואין מה לעשות עם זה באותם רגעים" אומרת עידית "לפעמים יש סימנים מוקדמים. כאב ראש חלש שלעיתים מתלווה אליו בחילה, רגישות לאור וכל צליל קטן יכול להוציא אדם מדעתו כי הרגישות גבוהה מאוד. צריך לתפקד וצריך לעבוד תוך כדי כי התקף יכול להימשך המון זמן.

אני סבלתי כמה פעמים ממיגרנה של שבועיים ברצף. יש אנשים המפסידים עבודה ונמנעים מפעילויות לאחריה, אבל אני מאוד נלחמת כדי להצליח לתפקד". אחד הקשיים בהם נתקלים רבים הסובלים ממיגרנה הוא חוסר הבנה מהסביבה "לא תמיד מבינים את הצרכים שלך ובזמן התקף הלחץ מעל העיניים בלתי נסבל עד כדי שגעון".

בזמנה הפנוי, עידית היא מאמנת ריצות ארוכות "זה משהו שאני מאוד אוהבת ולא מוותרת עליו" היא מספרת "עשיתי שני מרתונים עד כה ובמונחים של מיגרנה זה ממש בלתי אפשרי כי לחץ הדם עולה וכך גם הדופק וזה משפיע מאוד על חומרת כאבי הראש" גם כאשר מופיע התקף בתחרות, עידית לא נותנת לדבר לעצור אותה "זה היה סבל, בעבר עצרתי בגלל זה ריצות אבל החלטתי שאני לא נותנת למיגרנה לנהל אותי".

עידית ניסתה כל טיפול אפשרי במטרה למצוא מזור לכאביה "לקחתי כל כדור שהיה, ניסיתי דברים טבעיים. דבר לא עזר לי. סבלתי נורא, ההתקפים היו מופיעים לפחות שלוש-ארבע פעמים בשבוע אם לא יותר וכמות משככי הכאבים שצרכתי היא לא נורמלית וחלקם יוצרים בעצמם כאבי ראש ונוצר בומרנג" נזכרת עידית.

לאחרונה, יחד עם הזרקת בוטוקס רפואי, החלה עידית טיפול ביולוגי חדש המיועד לסובלים ממיגרנה כרונית "די מהר ההתקפים פחתו והגעתי למצב שאני מצליחה להתנהל עם המיגרנה לצידי ולא לתת למיגרנה לנהל אותי" אומרת עידית "אני מקבלת את הטיפול בזריקה אחת לחודש והרופא אמר שהטיפול מיועד לייצר הטבה לאורך שנים ועל כן יש להתמיד".

כיום עידית מצליחה להגיע לימי תחרות ללא התקפים ולנהל שגרת חיים שהמיגרנה אינה נוכחת בה "גם בריצה מרגישים את השינוי. זה נותן לי איכות חיים ואני לא יודעת איך הסתדרתי לפני כן וחשוב לי שאחרים הסובלים גם ממיגרנה ידעו לחפש את הפתרונות ולא יסתפקו בחיים התלויים בהתקפי המיגרנה שלהם" .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות