n
דף הבית / אוכל / ראשל"צ: אז מה נבשל לשישי שבת?

ראשל"צ: אז מה נבשל לשישי שבת?

חברת המועצה ויו"ר מרצ ראשון לציון אילנית הרוש משתפת בשני מתכונים קלים ומעולים לארוחת שישי.

אילנית הרוש

אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ויו"ר סיעת מרצ בראשון לציון מספרת על הבישולים לסוף השבוע לצד העשייה הציבורית ומשתפת בשני מתכונים מנצחים.
"אחרי שבוע עמוס בעבודה, פגישות ועשיה ציבורית, את ימי שישי שבת אני מקדישה למשפחה ולחברים" מסבירה הרוש.

"כולם מתפנים מעיסוקיהם ומתכנסים יחד לארוחה משותפת בערב שישי, לשיחות משפחתיות, לזמן איכות. מערב חמישי מתחילים בקניות , באירגון ובסדר. את בוקר יום שישי אני פותחת בארוחת בוקר עם הילדים או עם חברים מחוץ לבית, ממנה אני חוזרת הביתה ומתחילה לבשל.

יש לי סדר קבוע: מתחילה בהכנת חצילים, סלט שומר וקולורבי ושניצלים ורק אחר כך ממשיכה בהכנת האוכל לערב . תוך שעתיים- שלוש כבר יש סירים על הגז ובתנור תמיד יהיו כמה סוגים של תבשילים לכל אחד עפ"י טעמו.

תמיד יהיו דגים ברוטב או בתנור, תפוח אדמה בתנור, עוף ואורז, מגוון סוגי בשר, קציצות, מרק, כל פעם סוג אחר, ולתוספת יש כמה סוגי סלטים על השולחן. השולחן מתמלא בכל טוב וכמובן שאחרי הארוחה יש גם את הקינוחים.

בחרתי להציג כאן שני תבשילים שאני אוהבת וקלים להכנה:

1. צלי בשר עם ארטישוק ירושלמי.

מצרכים:
קילו בשר כתף חתוך לקוביות,
ראש סלרי,
חצי קילו ארטישוק ירושלמי,
בטטה אחת בינונית,

הכנה:

מניחים את קוביות הבשר בכלי קרמי. חותכים ארטישוק ירושלמי קלוף, ראש סלרי ובטטה. מניחים בכלי עם הבשר, מזלפים רבע כוס שמן זית, מלח גס, פלפל שחור גרוס וטימין. עוטפים את הכלי בנייר אלומיניום היטב ומכניסים לתנור 160 מעלות לשעתיים- שלוש. בתיאבון!

d5db202b-fd38-4239-9ca3-d8dbf0dbb348

2.מרק כרובית קטיפתי

מתכון למרק כרובית:

מצרכים:

800 גר' כרובית מוקפאת
500 גר' קישואים
2 גוזרים
1 בצל
1 שורש פטרוזיליה
1 שן שום
2 עלי סלרי
כף אבקת מרק בטעם עוף
1/2 כפית אגוז מוסקט טחון
מלח פלפל

אופן ההכנה:

מכניסים את הכרובית המוקפאת לתוך סיר גדול קולפים את הקישואים,הגזרים, הבצל ושורש פטרוזיליה. קולפים את שן השום ומוסיפים. שוטפים את עלי הסלרי ומוסיפים. ממלאים את הסיר במים, מביאים לרתיחה. מוסיפים את אבקת המרק והתבלינים. מכסים את הסיר ומבשלים עד לריכוך הירקות. מרוקנים מהסיר את רוב המים לתוך קערה ומסירים את עלי הסלרי מהסיר. טוחנים את הירקות שנשארו בסיר עם מעט מים .מוסיפים כל פעם מעט מנוזלי המרק ששמנו בקערה עד לקבלת סמיכות הרצויה מחזירים את המרק הטחון לסיר. ולקבלת מעדן. בתיאבון!

6347d714-661f-4df2-85be-63a8d5aaba90

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות