n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עיריית ראשון לציון מנציחה את זהר ארגוב

עיריית ראשון לציון מנציחה את זהר ארגוב

פרסום ראשון: 35 שנה אחרי שהלך לעולמו החליטה עיריית ראשון לציון להנציח את הזמר בקריאת רחוב בשיכון המזרח ע"ש להיטו "הפרח בגני" * היוזם, אסף דעבול: אני לא נכנס לעניין עברו של הזמר, הוא שילם את חובו לחברה * אביהו מדינה מאוכזב: "למה אין את האומץ לקרוא רחוב בשם זהר ארגוב?

הפרח
צילום: ויקיפדיה

החלטה היסטורית בראשון לציון: העירייה החליטה להנציח את זהר ארגוב ולקרוא רחוב בשיכון המזרח על שם להיטו הגדול ביותר – "הפרח בגני".

ארגוב נולד, גדל, התגורר ונקבר בשיכון המזרח. הוא נחשב לגדול זמרי המוזיקה המזרחית והאחראי המרכזי על ההכרה במוזיקה הים תיכונית כחלק מההוויה הישראלית ואף כונה "הזמיר" ו"המלך". יחד עם זאת, ארגוב הוא דמות שנויה במחלוקת, בשל התמכרותו לסמים והעבירות הפליליות שבהן הורשע. בן השאר הוא הורשע באונס וריצה מאסר.

בנובמבר 1987 כשהוא בן 32 בלבד, אחרי שירד מגדולתו בשל היותו מכור לסמים, שלח ארגוב יד בנפשו, בעת שהיה בתא המעצר במשטרת ראשון לציון.

35 אחרי שהלך לעולמו החליטה מועצת עיריית ראשון לציון לקבל את הצעת סגן ראש העירייה, אסף דעבול, ולהנציח את ארגוב בשכונה בה נולד. הצעת דעבול לשנות את שמו של רחוב הפרח לרחוב "הפרח בגני" – התקבלה פה אחד.

בישראל יש רחובות בשם "הפרח בגני" – בנווה אילן, בהרצליה, ביישוב חד נס, ובהם מצוין כי הרחובות הן על שם הלהיט של ארגוב, שהביא לו את הזכייה בפסטיבל הזמר והפזמון בשנת 1982. ברמלה יש כיכר תנועה על שמו של ארגוב.

בעת שהגיש דעבול את הצעתו הוא ביקש להבהיר: "השיר הפרח בגני הוא אחד השירים המקסימים שאני מכיר, הציבור הרחב מכיר את כל מילות השיר בעל פה, הגיע הזמן להכניס יצירת מופת כזו לשם רחוב. למרות המחלוקות שקיימות בצדק בציבור לגבי הזמר זהר ארגוב, אני לא מתעלם מהמחלוקת שאין עליה עוררין, אבל כן ראוי להנציח את השירה שלו ועל כך אני שמח שהעירייה בוחנת קריאת שם רחוב על שם השיר הפרח בגני".

דעבול אמר היום ל"גל גפן ראשון לציון": "אני מאוד שמח שההצעה עברה. הפרח בגני זה שיר אהבה מאוד יפה ומאוד שמח. נהגתי לשיר אותו לאשתי ז'נט ז"ל. אני לא נכנס לעניין עברו של הזמר, הוא שילם את חובו לחברה. ארגוב היה המלך של הזמר המזרחי ועד היום כולם שומעים את שיריו. הנצחתו נעשתה בעקבות דרישה ציבורית. אני מקווה שמתחת לשם הרחוב ייכתב שהשיר נכתב והולחן על ידי אביהו מדינה ובוצע על ידי זהר ארגוב. זה הדבר הנכון והראוי לעשות".

אביהו מדינה, שכתב והלחין את השיר "הפרח בגני" אשר הביא לפריצת דרכו המוזיקאלית של ארגוב, ומי שעתיד לקבל בימים הקרובים את פרס ישראל, אמר בתגובה להחלטת העירייה:

"למה אין את האומץ לקרוא רחוב בשם זהר ארגוב? למה הפרח בגני? למה לעטוף את זה?

היה צריך לקרוא רחוב על שמו.

"כמעט בכל עיר יש רחוב איינשטיין, יש רחוב הרצל, מישהו בדק אם היה יהודי טוב? אם היה מעשן סמים? אם התנצר? לא בדקו, אני לא מבין את הבעיה עם השם זהר ארגוב".

היה לו עבר פלילי מכביד, שימוש בסמים, אונס, מאסר.

"הוא לא תקף מינית אף אחת מכל מקרה מיני עושים תקיפה מיני, אם הוא היה אנס הוא היה יושב 15 שנה ולא 8 חודשים. זהר עשה גדולות בז'רנר הים תיכוני וממשיכים להעניש אותו גם אחרי מותו. מרגיז אותי היחס וזה חבל"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות