n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: פלאיירים שמציעים סמים למכירה חולקו בתיבות הדואר

ראשון לציון: פלאיירים שמציעים סמים למכירה חולקו בתיבות הדואר

"לא אהבת, לא שילמת", נכתב בפלאייר שחולק בשכונת רמב"ם ופירט את סוגי הסמים והמחירים. תושבי השכונה: נרקומנים ושיכורים פוגעים באיכות חיינו... אנחנו לא מרשים לילדים להסתובב בלילות בשכונה... אין פה דין ואין דיין. החברה לביטחון: תושבי השכונה זוכים מאתנו לרמת שירות גבוהה

צביאל
"המלך הגיע לעיר!". הפלאייר שחולק בשכונה. צילום: תןשב השכונה

סוחרי הסמים לא נחים לרגע: ימים אחדים אחרי שמשטרת ישראל הצליחה לעצור את מי שעמד מאחורי הפצת מאות אלפי הודעות אסמס שהציעו רכישת סמים, מצאו הסוחרים דרך חדשה להפיץ את מרכולתם: פלאיירים בתיבות הדואר.

תושבי שכונת רמב"ם, אחת השכונות הגדולות בראשון לציון, הופתעו לגלות השבוע פלאיירים צבעוניים בתיבות הדואר שהציעו להם מבחר של סמים מסוג מריחואנה.

"המלך הגיע לעיר!" זעקה הכותרת בראש הפלאייר. בין השאר הוצעו זנים שונים במחירים מגוונים (מ-400 עד 1,300 שקל לכמויות משתנות), משלוח חינם והבטחה "לא אהבת, לא שילמת".

תושבי השכונה מתלוננים מזה זמן רב כי שכונתם מוזנחת ושאינם מרגישים בה בטוחים בשל הימצאותם של נרקומנים ושיכורים בגינות הציבוריות.

"הזנחה והעדר אכיפה מביאים לכך שאנחנו פוגשים שבמרחב הציבורי פשיעה ועבריינות", מספרת תושבת השכונה. "הביטחון האישי שלנו נפגע. שיכורים ונרקומנים משתינים בחצרות, בגנים וכעת מחלקים פלאיירים לממכר סמים שמן הסתם מגיעים גם לידי ילדים ובני נוער".

תושב נוסף מספר: "אני לא מרשה לילדים שלי להסתובב בלילות בשכונה. הפלאייר שחולק בימים האחרונים בתיבות הדואר מלמד שאין דין ואין דיין. הכל גלוי לעין. זו עוד הוכחה לחוסר האכיפה בשכונה. על מה אנחנו משלמים מסים. יש לנו תחושה שהפכנו לחצר האחורית של ראשון לציון".

חבר המועצה דורון אוזן, יו״ר האופוזיציה ומי שעומד בראש ועדת הביקורת, מגיב ואומר: "מדובר בתופעה חמורה ביותר ואסור שחלילה תתפשט בעוד מקומות בעיר ותגיע לילדים ונערים. על ראש העירייה והמנכ״ל להנחות את הגורמים הרלוונטיים לאתר את הגורמים שאחראים להפצת הפלאיירים. גם ככה השכונה לא זוכה לטיפול אינטנסיבי בכל הקשור לאכיפה. תושבי השכונה עדים להידרדרות יומיומית. לא נעים להם להסתובב ברחובות בעיקר בלילות וזה מצב בלתי נסבל".

 

צביאל
"המלך הגיע לעיר!". הפלאייר שחולק בשכונה. צילום: תושב השכונה

 

מהחברה לביטחון נמסר: "שכונת רמב״ם הינה השכונה הגדולה בעיר ותושביה זוכים לרמת שירות גבוהה מצד אנשי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי. במקום פועלת מש״קית של החברה, לצד ניידות פיקוח המסיירות בכל שעות היום והלילה בשכונה.

"בימים האחרונים, החברה לביטחון וסדר ציבורי פועלת בשיתוף התושבים על הקמת משמר שכונה שיתבסס על מתנדבי השכונה כשהחברה לביטחון תעמיד ניידת וציוד קשר ותבצע הדרכה למתנדבים.

"האחריות על הטיפול כנגד סחר בסמים או שידול לשימוש בסם הוא של משטרת ישראל. פקחי החברה לביטחון פועלים לסייע למשטרה ככל הנדרש. ככל שיש בידי התושבים פלאיירים שבהם שידול לשימוש או רכישת סמים, נבקש לקבל כדי להעביר לטיפול המשטרה בניסיון להגיע אל המפיצים".

מהמשטרה נמסר: "במסגרת המאבק בנגע הסמים, מבצעת המשטרה אכיפה מוגברת בתחום, תוך מיקוד בגידול וייצור, לצד אכיפה סמויה שתכליתה חשיפת עבירות הסחר,  כאשר במהלך החודשים האחרונים תפסו שוטרי המרחב עשרות דירות ובתי מגורים, בהם נפתחו מעבדות סמים ועצרו את החשודים.

נדגיש, כי כל דיווח ותלונה, נבחנים על ידי מערך המודיעין והחקירות המשטרתי,  ומתורגמים בתום הליך איסוף ראיות סמוי, לראיות המאפשרות מעצר והעמדה של המעורבים לדין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

kalaniyot lifnei hageshem – iryat rishon lezion (1)

מיזם ״כלניות לפני הגשם״ הגיע לראשון לציון

תפריט נגישות