n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: נחנכו מעונות הסטודנטים בעיר

ראשון לציון: נחנכו מעונות הסטודנטים בעיר

זו הפעם הראשונה בארץ שעירייה משתתפת בהקמה של מתחם מעונות לסטודנטים, כאשר את הבנייה הובילה החברה הכלכלית של ראשון לציון בהשקעה של למעלה מ-110 מיליון שקל. במקום 357 חדרים המגיעים מאובזרים ומיועדים ל-522 סטודנטים, שייהנו משכירות הנמוכה בכ-20% ממחירי השוק

מעונות הסטודנטים צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

אחרי שלוש שנים של האצת תכנון ובנייה, חנכה עיריית ראשון לציון את קומפלקס מעונות הסטודנטים בעיר בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העירייה רז קינסטליך, המשנה לראש העירייה ויו"ר החברה הכלכלית, אסף דעבול ומכובדים נוספים.

זו הפעם הראשונה בישראל שעירייה משתתפת בהקמה של מתחם מעונות לסטודנטים, כאשר את הבנייה הובילה החברה הכלכלית של ראשון לציון בהשקעה של למעלה מ-110 מיליון שקל.

קומפלקס המעונות, שנבנה על ידי קבוצת פדלון, תוכנן תוך חשיבה קפדנית ומתוך ראייה כוללת של צורכי הסטודנט, בשימת דגש על נוחיות ואווירה סטודנטיאלית. הוא כולל 357 חדרים המיועדים לכ-522 סטודנטים, ובמחיר הנמוך בכ-20% ממחיר השוק – כשעדיפות ניתנה לתושבי ראשון לציון.

הקומפלקס משתרע על שטח של כארבעה דונם, כאשר השטח הבנוי עומד על כ-17,000 מ"ר בשלושה בניינים, הכוללים גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר, שבה יפעלו בעיקר עסקים שיתמכו בצורכי המחיה של הסטודנטים כמו סופרמרקט, מסעדה/ בית קפה, שירותי כביסה ועוד.

מדשאות מעונות הסטודנטים צילום דוברות ראשון לציון

במקום מגוון דירות: דירות יחיד, דירות זוג, דירות 2 שותפים ודירות 3 שותפים, מתוכן גם 10 דירות מונגשות למתניידים עם כיסא גלגלים. כאשר כל הדירות כוללות את כל האבזור הנדרש: מוצרי חשמל דוגמת מקרר, מיקרוגל, טלוויזיה חכמה, כיריים ותנור אמבטיה, מיטה ומזרן, ארון בגדים, שולחן עבודה, כוורת, שידת מגירות וכיסא סטודנט, פינת אוכל וכיסאות ואף וילונות.

רז קינסטליך מזוזה צילום דוברות ראשון לציון

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "היום החזון הופך למציאות, לאחר האצת בניית מעונות הסטודנטים שקידמנו בשלוש וחצי השנים האחרונות. לפני עשור, עוד כשהייתי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים, ראיתי בעיני רוחי את הקמת מבנה מעונות הסטודנטים, אשר ייתן מענה לצעירות וצעירי העיר, למול מחירי השכירויות המאמירים ויעזרו להם ללמוד ובמקביל ליהנות מחיים סטודנטיאליים מלאים כאן בעיר שלנו, מבלי להיכנס למצוקות כלכליות.

המעונות שאנחנו חונכים כאן היום מהווים צעד נוסף בשורת פעולות שאנו עושים כדי לעמוד לצד צעירי עירנו, לתמוך בהם במגוון דרכים ולאפשר להם ללמוד, לעבוד בראשון לציון ולבנות בה את עתידם".

רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

אסף דעבול, המשנה לראש העירייה ויו"ר החברה הכלכלית, הוסיף: "אני שמח שנפל בחלקי להיות אחראי על ההקמה והביצוע של פרויקט זה מיום התכנון ועד סופו. בתקופה שבה מצוקת הדיור כה אקוטית, המעונות יהוו פתרון של מגורים ראויים במחיר מוזל ובר השגה לסטודנטים רבים בעיר ומחוצה לה, ויעזרו להם להתרכז בלימודים ולהשקיע זמנם בהצטיינות".

כמו כן, החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט כולל, בין היתר, גם מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. גם המיקום הותאם לצורכי הסטודנטים: במרחק הליכה ניתן להגיע למרכז הספורט 360, המכללה למינהל ומשרדי הממשלה.

הקומפלקס ממוקם על ציר ראשי בעיר – שד' יצחק רבין – שלאורכו מסלול הליכה ומסלול אופניים החוצה את מערב העיר ומגיע עד לים. ההגעה למעונות נגישה וקלה מכל ציר בינעירוני מרכזי – כביש 4, כביש 431 ונתיבי איילון, והאזור משופע במרכזי בילוי, תרבות ומסחר, ביניהם התחנה המרכזית, סינמה סיטי, יס פלאנט, לייב פארק וחוף הים שנמצא במרחק נסיעה קצרה.

  מעונות הסטודנטים צילום דוברות ראשון לציון (2)

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות