n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: נחנך בית הספר לסייעות

ראשון לציון: נחנך בית הספר לסייעות

עיריית ראשון לציון חנכה בית ספר לסייעות שבו מאות עובדות צפויות לעבור קורסים והכשרות שיעשירו את הידע שלהן ויעניקו להם כלים בעבודתן

בית הספר לסייעות צילום דוברות עיריית ראשון לציון
חונכים את בית הספר- צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

החל מהשנה הקרובה יזכו סייעות העיר להשתתף בקורסים, סדנאות והכשרות במהלך השנה שיעשירו את הידע שלהם ויעניקו להן כלים בעבודתן. בהשתתפות ראש העירייה-רז קינסטליך, מ"מ וסדנית ראש העירייה- עו"ד ליאל אבן זהר, נחנך בית הספר במתחם הגימנסיה הריאלית.

במינהל החינוך מתכוונים לקיים קורסים המותאמים לזרם החינוך הרלוונטי של כל סייעת בשעות אחר הצהריים והערב. כך למשל גננות הזרם המונטסורי יקבלו כלים שיעסקו בשיטת חינוך זה, כידוע בראשון לציון ישנם שני בתי ספר שלומדים בשיטה זו ושמונה גני ילדים. בשנת הלימודים הקרובה יצטרפו עוד שלושה גנים ומעון יום של החברה העירונית.

במערכת החינוך העירונית ישנם כ-1500 סייעות בגני הילדים ובבתי הספר, וזה כולל סייעות כיתתיות וכן חונכות צמודות ילד. במינהל החינוך בעירייה רואים בקורסים ובהכשרות בבתי הספר לסייעות כחלק מבלתי נפרד מחובותיה של הסייעת במהלך השנה.

סייעות צילום דוברות עיריית ראשון לציון

"צוותי החינוך שלנו הם מהטובים בארץ" מתגאה ראש העירייה, רז קינסטליך ומוסיף: "הן הלב המוביל, המחנך והמלווה את הילדים שלנו ולכן מגיע להן ולילדים שלנו שנעמיד לרשותם את הסביבה החינוכית הטובה ביותר. אני משוכנע שבית הספר לסייעות יתרום לסייעות ידע רב, מעניין, מעריב ומפרה שילווה אותן בעשייתן בעיר".

רז קינסטליך צילום דוברות עיריית ראשון לציון

בקורס הראשון, שכבר יצא לדרך, משתתפות 20 סייעות מובילות, סייעות שבלטו בעשייתן ועבודתן ונבחרו לאחר ראיונות. לאחר סיום הקורס ישתלבו הסייעות כמנטוריות בין מוסדות החינוך בעיר.

במינהל חינוך שוקדים במקביל על פתיחת מסלול הכשרה עד לתואר הראשון, המטרה להעניק לסייעות אופק אקדמי והזדמנות להתפתח ולהעשיר את היעד שלהם התחום ההוראה.

נזכיר כי הלימודים בבית הספר לסייעות יהיו בנוסף לקורס חובה בן 270 שעות של השלטון המקומי. קורס זה מתפרס על פני שלוש שנים ומטרתו להרחיב ולהעמיק תכניות חינוכיות חדשות ובכך להעניק יחס חם ואישי יותר לילדים, סביבה חינוכית ועשירה יותר.

בית הספר לסייעות 2 צילום דוברות עיריית ראשון לציון

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר: ״המהלך החדשני של עיריית ראשון לציון נועד לייצר מערך של סייעות מובילות וסייעות שיכהנו כמנהלות אשכולות כדי לאפשר הרבה יותר שליטה מקצועית והדרכתית במאות הגנים העירוניים, באופן שיעצים ויגביר את מקצועיותם של צוותי החינוך העירוניים. ברכות לסייעות שנבחרו להיות הראשונות בתהליך הרב שנתי, ותודות לראש העירייה, למנהל החינוך, לועד העובדים ולמשרד החינוך על ההתגייסות למהלך החשוב שילווה על ידי המכון לדמוקרטיה. בכוונת העירייה להמשיך ולהכשיר את הסייעות ברמה אקדמית ופרקטית לטובת צוותי החינוך וילדי העיר״.

  בית הספר לסייעות 2 צילום דוברות עיריית ראשון לציון

צילומים: דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות