n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / ראשון לציון: מאבק התושבים נגד רבי הקומות על החוף, עולה מדרגה

ראשון לציון: מאבק התושבים נגד רבי הקומות על החוף, עולה מדרגה

תושבי שכונת נווה חוף הזועמים על הכוונה להקים רבי קומות, החלו בהפגנות ובמקביל בגיוס כספים במטרה להיאבק ברוע הגזירה

הפגנה צילום אריאל שטרן
הפגנת תושבי נווה חוף- צילומים: אריאל שטרן

אם לא הספיקה לכולם השנה המורכבת בגלל נגיף הקורונה, בנווה חוף התבשרו השנה התושבים על כך שעל חופי הים הקרובים לביתם, הולכים להיבנות להקים רבי קומות שלטענתם ייבנו במרחק של 100 מטר בלבד מקו החוף ויגרמו לנזקים לסביבה, לבעלי החיים, לאנשים שגרים באיזור ולכל מי שיגיע לחוף הים.

טענה נוספת שהעלו התושבים, היא שנכרתו עשרות עצי דקל למען פרויקט הנדל"ן במקום להעתיק אותם למקום אחר כפי שנהוג, והסיבה שקיבלו הייתה שחיידק תקף את העצים ולא היה ניתן להעתיק אותם למקום אחר.

התושבים החליטו לצאת למאבק ובמהלך השנה האחרונה התאגדו והחלו בקמפיין הסברה הכלל הפגנות וגם שלטי חוצות אותם מימנו בעצמם. במקביל, פנו לעזרת עורך דין וגם לארגון "מגמה ירוקה" התומך בהם במאבקם.

כעת, תושבי השכונה המנהלים את מאבקם של כלל תושבי ראשון לציון ולדבריהם גם של כל מי שצפוי בעתיד להגיע לבלות בחופי הים, מבקשים גם את עזרת הציבור והחלו בגיוס המונים שאמור לעזור להם להמשיך במאבק.

לתרומה במאבק כנסו לקישור  הבא: https://beactive.co.il/project/61257

להצטרפות אל קבוצת הווטסאפ של קבוצת הצלת החופים: כנסו לקישור הבא: "מצילים את חופי הים. קבוצת ווסטאפ"

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר כבר מספר פעמים גם לתושבי השכונה, ידי העירייה כבולות. מדובר בשטח פרטי עם תוכנית שאושרה בוועדה המחוזית בתחילת שנות ה-90, לפני חוק החופים. הגוף היחיד שיכול לסייע במקרה זה הוא בית המשפט."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

kalaniyot lifnei hageshem – iryat rishon lezion (1)

מיזם ״כלניות לפני הגשם״ הגיע לראשון לציון

תפריט נגישות