n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / ראשון לציון: כיתת הוותיקים שבה לספסל הלימודים

ראשון לציון: כיתת הוותיקים שבה לספסל הלימודים

כיתת הוותיקים לבני ה- 70+ שנוסדה בבית הספר לפני כארבע שנים, מונה כ-30 "תלמידים" שלומדים פעמיים בשבוע במקיף ט'

כיתת הוותיקים צילום דוברות עיריית ראשון לציון
כיתת הוותיקים צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

רבות דובר על הקשיים שחווים תלמידי בתי הספר, על החשש מפיגור בחומר ועל ההשלכות החברתיות. תלמידי כיתת וותיקים במקיף ט' אומנם לא חוששים מהפער הפדגוגי, אבל קשה למצוא מישהו להוט יותר מהם לחזור לספסל הלימודים.

"וואו, כמה חיכינו לחזור" מספרת התלמידה אני אלקיים בת ה-70 "יש לנו קבוצת וואטסאפ וכל הזמן שאלו 'מה קורה, מתי חוזרים', עכשיו חזר לנו בצבע לפנים".

כיתת הוותיקים במקיף ט' הוקמה לפני כארבע שנים ונחשבת להצלחה כבירה. מאז פרוץ נגיף הקורונה בחודש מרץ בשנה שעברה, הופסקו הלימודים למעט חזרה קצרה בין הסגרים הראשונים.

אני אלקיים מספרת: "יאמר לזכות העירייה, היו לנו הרבה הרצאות זום, מעשר בבוקר ועד שמונה וחצי בערב אבל עדיין, היה חסר לצאת מהבית ולהיפגש".

בכיתה לומדים כ-30 תלמידים בין הגילאים 65-85. בנתיים הם חזרו ללמוד בקפסולות כאשר כל התלמידים התחסנו בפעם השנייה. התלמידים לומדים מגוון מקצועות, למשל: ביולוגיה, סוציולוגיה, תנ"ך, ספרות, תקשורת ועוד.

הם נפגשים פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות בכל פעם. כיתה י"א מאמצת את כיתת הוותיקים ומשלבת אותם בהווי החברתי בבית הספר ובאירועים שנתיים כמו מסיבת פורים וחנוכה.

מנהלת בית הספר, סופי בן ארצי, מוסיפה: "הם מאוד מאושרים, הם היו כל כך צמאים לזה. הן אומרות לי שאין לו זוכרות מתי הן התלבשו ככה יפה והתאפרו. כיף לראות את בית הספר מתמלא מחדש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות