n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חינוך פיננסי לגיל הרך

ראשון לציון: חינוך פיננסי לגיל הרך

מיזם "האוצר האבוד" יחשוף את ילדי ראשון לציון בגני החובה לערכו של הכסף. הילדים יאספו מטבעות של 10 אגורות, יביאו אותם לגן והסכום שיצטבר, ייאסף על ידי חברת ברינקס וייתרם לעמותה שיבחר הגן

ילדים מטבעות צילום דוברות עיריית ראשון לציון

מיזם "האוצר האבוד" של עמותת עיגול לטובה, חברת ברינקס, בנק ישראל ורן כהן אהרונוב, יחשוף את ילדי ראשון לציון בגני החובה לערכו של הכסף. איך ניתן להשיגו, איך אפשר לשמור עליו ומה חלקו בכלכלת הבית.

במסגרת המיזם, אגף חינוך קדם יסודי במינהל החינוך של עיריית ראשון לציון, יעודד ילדי גני החובה לאסוף מטבעות של 10 אגורות. בגן ילמדו הילדים על ערכו של הכסף ובסופו של תהליך, יאספו את כל הכסף שהצטבר ויתרמו אותו לעמותה שיבחר הגן מבין 200 עמותות החברות ב"עיגול לטובה". את שינוע הכסף תעשה חברת ברינקס. כך ילמדו הילדים גם צרכנות נבונה וגם את ערך הנתינה.

האוצר האבוד מטבעות צילום דוברות עיריית ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "תקופת הקורונה זעזעה בתים רבים בישראל והציפה שאלות רבות בבית סביב כסף. המיזם מקנה לילדים ערכים ותובנות שילוו אותם כל החיים. צרכנות נבונה, ערך למתנות שהם מקבלים, חיסכון ודחיית סיפוקים מיידיים, נדיבות וגאווה שהם יכולים לעזור לאחר ועוד. זהו אחד השיעורים החשובים שילמדו הילדים בגילאים האלו".

הרעיון בבסיסו של המיזם הוא שעל פי הערכת בנק ישראל, בכל בית ישראל יש בין 30 ל-160 מיליון ₪ במטבעות של 10 אגורות, הם למעשה "האוצר האבוד" שכן רבים מאיתנו לא יעשו את המטבעות הללו דבר. המיזם מקווה להשתמש בחלק מהאוצר הזה כדי לסייע לעמותות רבות וזאת בד בבד עם החינוך לכלכה נבונה של הילדים.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, הוסיפה: "אפשר להסביר לילדים מהי צרכנות נבונה ואפשר לגרום להם לחוות את זה. זו בדיוק תכלית המיזם שמעניק לילדים צעירים הזדמנות ראשונה להיוודע לכסף הפיזי והאפשרות לרכוש עמו מוצרים. לאט לאט הכסף המזומן נעלם והתשלום בנייד מחליף אותו, זה הזמן שלנו ללמד את הילדים שגם עם מטבע בערך הנמוך ביותר, אפשר לעשות טוב. תודה לראש העירייה, רז קינסטליך, על הרוח הגבית בהטמעת תוכניות חינוכיות עם ערך מוסף לילדים ולמינהל החינוך ולצוותי גני הילדים ומשרד החינוך שפעלו לקידום התרומה החברתית בכל גני העיר״".

   מטבעות צילום דוברות עיריית ראשון לציון

צילומים: דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות