n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חופש גדול מסוכן לילדים – מאות נפגעו בעשור האחרון

ראשון לציון: חופש גדול מסוכן לילדים – מאות נפגעו בעשור האחרון

עמותת "אור ירוק" מפרסמת נתונים מדאיגים אודות מספר הילדים הנפגעים בכבישים בחודשי החופש הגדול. בראשון לציון, רק בחודשיים של החופש הגדול הקודם, נפגעו 8 ילדים ונערים

ילדים אופניים צילום אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות, משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות, מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים.

מדי שנה נפגעים בחודשי החופש הגדול בממוצע 830 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים (גילאי 0-19) בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.

בראשון לציון נפגעו 206 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחופש הגדול בעשור האחרון (2012-2021), מהם אחד נהרג. בחופש הגדול הקודם (שנת 2021) נפגעו בעיר שמונה ילדים ונערים. ראשון לציון ממוקמת במקום החמישי בטבלת הערים בהם מספר הנפגעים הרב ביותר. לפניה נמצאות: ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

נתונים מרכזיים מדוח שהופק באור ירוק בשנת 2021:

·        17 ילדים ובני נוער (0-19) נהרגים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול (יוני עד אוגוסט) בממוצע – יותר מהרוג אחד בכל שבוע בממוצע.

·        16 ילדים ובני נוער נפגעים בכל יום בממוצע בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול.

·        רוב הילדים ובני הנוער נהרגים כנוסעים ברכב (37%) וכהולכי רגל (33%).

·        הילדים ובני הנוער בחברה הערבית נהרגים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה.

·        5,231 ילדים ובני נוער נפגעים בממוצע בכל חודש אוגוסט – הכי הרבה מכל חודשי השנה.

·         ימי חמישי  – המסוכנים ביותר.

·        שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנת.

·        רוב הילדים ובני הנוער נפגעים בתחום העירוני.

·        מעל 1,000 ילדים ובני נוער אושפזו בשנים האחרונות לאחר תאונת אופניים או קורקינטים חשמליים (שנה מלאה).

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים במיוחד בחודשי הקיץ ובחופש הגדול מאחר והם נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות בגני השעשועים, בפארקים וברחובות הערים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים להגביר את ההסברה כבר עכשיו ולהעלות את המודעות לסכנות האורבות לילדים בחודשי הקיץ.

יש להגביר את המודעות בעיקר בנושאים כמו חציה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים וחגירת חגורות בטיחות ברכב. חייבים לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ולהתקין פסי האטה באזורים בהם יש ריכוז גבוה של ילדים. בשילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, המשטרה והרשויות המקומיות נוכל כולנו לעבור את החופש בשלום ולוודא שהילדים חוזרים בריאים ושלמים אל ספסל הלימודים".

ילד רכב צילום עמותת אור ירוק

צילום: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות