n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: התאומה חדשה מגאורגיה

ראשון לציון: התאומה חדשה מגאורגיה

ראשון לציון והעיר אחמטה הגאורגית חתמו אתמול (ראשון) על ברית ערים תאומות בטקס מיוחד. ההסכם עוסק, בין היתר, במורשת התרבות היהודית במסגרת פסטיבל שנתי שיתקיים בעיר הגאורגית

רז קינסטליך ערים תאומות צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

עיר תאומה חדשה לראשון לציון. אתמול (ראשון) נערך טקס ערים תאומות בין עיריית ראשון לציון לעיריית אחמטה הגאורגית. בטקס החגיגי נכחו ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ויוסי חממי, המשנה לראש העירייה, וכן ראש עיריית אחמטה אלכסי פיטשחלאורי.

ההסכם בין אחמטה לראשון לציון עוסק בהקמת פסטיבל שנתי למורשת תרבות בינלאומית בחסות מועצת אירופה, בו יוצגו מדי שנה חומרי תצוגה לרבות מורשת תרבות יהודית ויצירות יהודיות ועוד. כמו כן, לפי החלטת ממשלת גיאורגיה, שיתוף פעולה כלכלי באחמטה ימשוך ישראלים רבים והם ייהנו ממועדון הגולף, היפודרום, מלונות איכותיים ואטרקציות יין רבות.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "כל הסכם עם עיר תאומה היא ביסוס נוסף לקיומנו בארץ ישראל, ומהדק את הקשר ביננו לבין התפוצות. אין לי ספק כי בעזרת ההסכם נוכל לקדם את המסורת היהודית, ולהעלות יהודים נוספים לארץ ישראל ולראשון לציון. העיר אחמטה מציעה מגוון רחב של אטרקציות ובילויים, ואנחנו נקיים בנינו קשרים הדוקים שיחזקו את התיירות של כל עיר".

יוסי חממי, משנה לראש העירייה, מסר: "שמחתי להוביל את החיבור בין גאורגיה והעיר אחמטה לראשון לציון. להסכם שחתמנו יש חשיבות ציונית רבה, ואני מעריך שתהיה לו גם השפעה רבה בתחומים נוספים, בטח על עיר מובילה כמו ראשון לציון. אנחנו נפעל בשיתוף פעולה על מנת לחזק את הקשרים הכלכליים ולקדם שיתופי פעולה נוספים בנינו. ראיתי את התרגשות ראשי הערים בחתימה על ההסכם, ואני מברך על כך ומודה לכל העוסקים במלאכה".

רז קינסטליך ערים תאומות 2 צילום דוברות ראשון לציון

אחמטה ממוקמת כ-100 קילומטר מהבירה טביליסי, היא עיר הצפונית ביותר במחוז קאחתי בגאורגיה. שטחה של העיר הוא כ-2,207 קמ"ר, כאשר שטחים רבים מיועדים לחקלאות ובאזור יערות רבים (כ-91 אלף דונם). בחורף מזג האוויר לרוב קר מאוד, ואילו בקיץ חם. בעיר פועלים 24 בתי ספר ציבוריים, 37 גני ילדים, ומכללה אחת. כמו כן, שמונה ספריות פועלות בעיר וכן שלושה מוזיאונים.

כזכור, רק לפני מספר שבועות חתמה עיריית ראשון לציון הסכם ערים תאומות עם עיריית קזון סיטי מהפיליפינים.

רז קינסטליך ערים תאומות 1 צילום דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות