n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הפרק האחרון של פינוי מחנה צריפין הגיע לסיומו

ראשון לציון: הפרק האחרון של פינוי מחנה צריפין הגיע לסיומו

פינוי מחנה צריפין החל לפני כשבע שנים. השטח שהתפנה עבר שינוי קיצוני. הצריפים, האוהלים והמבנים הצבאיים נהרסו. במקומם מוקמים כעת שתי שכונות מגורים

צריפין. צילום: החברה לביטחון
הריסת בניין ההדרכה בצריפין. צילום: החברה לביטחון

במשך יותר משבעים שנים הכשיר חיל הרפואה של צה״ל דורות של חובשים קרביים, רופאים, פארמדיקים, וחיילי סגל הרפואה של צה״ל בבסיס ההדרכה של החייל בה״ד 10 בצריפין. היום הושלם הפרק האחרון של פינוי מחנה צריפין, לאחר שהמבנה האחרון, ששימש את בה״ד 10, פונה.

בעיריית ראשון לציון החליטו שגם החלק הזה, של הריסת בניין ההדרכה, שאימן והדריך אלפים מלוחמי סגל הרפואה של צה״ל, ישמש לאימון של לוחמי העתיד גם בעת פינויו.

מאות לוחמי פיקוד העורף, לוחמי אש, אנשי אגף החירום בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון, ערכו לאחר הריסת המבנה תרגיל ענק של חילוץ וטיפול לכודים. התרגיל דימה אירוע בו מבנה ענק קורס כתוצאה מרעידת אדמה, או כתוצאה מירי טילים.

ראש העירייה, רז קינסטליך הנחה את מנכ״ל החברה לביטחון של העירייה, לפעול להגברת רמת המוכנות והכשירות של אגף החירום. "לצערנו אנו חיים במציאות בה המעבר משגרה לחירום יכול להתרחש ברגע אחד ולכן, בימי שגרה אנחנו מתרגלים ונערכים כדי לתת מענה מיידי בעת הצורך".

פינוי מחנה צריפין החל לפני כשבע שנים עם פינוי חלק מבסיס בה״ד 10 שעבר לפעול בעיר הבה״דים בדרום. השטח שהתפנה עבר שינוי קיצוני. הצריפים, האוהלים והמבנים הצבאיים נהרסו. במקומם מוקמים כעת שתי שכונות מגורים: נרקיסים ורקפות שבכל אחת מהן נבנות אלפי יחידות דיור בסטנדרט בנייה יוקרתי במיוחד. לצד בנייני המגורים נבנים גם בתי ספר, גני ילדים, מרכזי פנאי ומסחר.

סגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, המחזיק בתיק החברה לבטחון, אמר: "אני שמח על שיתוף הפעולה של כל כוחות ההצלה, בפרט פיקוד העורף, כבאות, איחוד ההצלה ואגף חירום של חברה לביטחון, בתרגיל משותף שהתקיים היום. לפני משפר שנים עירינו נכנסה לרשימת המטרות של חמאס וספגנו אש. מקווה לשלום ושקט אבל אנו תמיד צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. הוכנו שמוכנות שלנו גבוהה ביותר, חברה לביטחון תמיד הגיעה לזירת האירועים בין הראשונים וכך זה יימשך"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

6 תגובות

  1. למה לכתוב כותרת שגויה .
    צריפין עדיין קיים ויהיה לפחות עוד 4 שנים אז פינוי צריפין ממש לא הושלם.

  2. אקדמאי אשכנזי נאה

    אני סיימתי לשרת בצריפין ב1998

  3. אקדמאי אשכנזי נאה

    שירתי בצריפין עד 1998 אז התקבלתי לאוניברסיטת בר אילן

  4. אקדמאי אשכנזי נאה

    אני אשתי ואחותי שירתנו בצריפין

  5. אקדמאי אשכנזי נאה

    שירתנו בצריפין אני אשתי ואחותי בשנות ה90 נוסטלגיה

  6. אני אשתי ואחותי שירתנו שם לפני25שנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות