n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הפעילים למען החיות בכוננות לקראת המדורות הערב

ראשון לציון: הפעילים למען החיות בכוננות לקראת המדורות הערב

הפעילה החברתית איריס חזן מספרת שלמרות שבשנתיים האחרונות לא היה מקרה מזעזע של השלכת בעלי חיים למדורות, הם יסיירו הערב בין המדורות לבדוק שהתופעות המחרידות לא יחזרו

שומרים עליהם. אילוסטרציה
שומרים עליהם. אילוסטרציה

עוד כמה שעות יחגגו אלפי ילדים והורים בעיר את ל"ג בעומר מסביב למדורה. ודומה לשנים עברו, גם השנה יש חשש גדול מפני התופעה המזעזעת של זריקת בעלי חיים בעודם בחיים למדורות. אומנם בשנים האחרונות החלו הרשויות המקומיות לאסור הבערת מדורות ברחבי העיר למעט במוקדי המדורות העירוניים, ובכך יש יותר פיקוח מאשר אלפי מדורות שפזורות ברחבי העיר, אך עדיין קיים החשש והאצבע על הדופק.

הפעילה החברתית איריס חזן שזה מספר שנים פועלת למען בעלי החיים בעיר מספרת שלמרות שבשנתיים האחרונות לא היה מקרה מזעזע של השלכת בעלי חיים למדורות, הם יסיירו הערב בין המדורות לבדוק שהתופעות המחרידות לא יחזרו.

חזן: "יש לי סיירת קבועה של הורים ונוער מתנדבים בל"ג בעומר והם יסיירו הערב בין המוקדים של המדורות בעיר. מדובר במדורות פיראטיות שהם לא באישור העירייה. במדורות הקהילתיות להם אני יודעת שאין דאגה".

איך אתם יודעים מה המיקומים של המדורות הפיראטיות?

"יש לי בני נוער מתנדבים והם אלה שיודעים איפה הם יהיו".

מה קורה אם מגלים חתולים או כלבים שאותם מתכוננים להשליך לאש? 

"הם יודעים שקודם כל הם מיד מתקשרים למשטרה, למוקד העירוני ואלי ואז הטיפול ממשיך עם הגורמים הרשמיים. בכל מקרה הם לא יזוזו מהמקום עד שייוודעו שלבעלי החיים שלום".

לסיכום מודה חזן לראש העיר רז קינסטליך על התמיכה המלאה במיזם של חברות המועצה קרן דנה ואפרת אברמוביץ על "המדורות הקהילתיות" שהן מבוקרות ויש בהן חשיבות של שמירה על איכות הסביבה וחשיבות רבה לנושא שמירה על בעלי החיים.

איריס חזן. צילום: פרטי
איריס חזן. צילום: פרטי

עיריית ראשון לציון תבעיר שש מדורות קהילתיות מפוקחות היום בין השעות 17:00-22:00. נציגי העירייה יבעירו את האש ויהיו אחראים גם על אספקת קרשים.

במזרח העיר, יובערו המדורות ברחוב הקוקייה פינת התור וברחוב ההתיישבות. באזור המרכז יובערו מדורות ברחוב בורג וברחוב העצמאות פינת הציונות. ובאזור המערב יובערו מדורות ברחוב בן גוריון וברחוב אלוף דוד, מול קריית הלאום. הפרטים המלאים מופיעים באתר העירוני.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות