n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: האם ספר על ילדה טרנסג'נדרית יוכנס לגני הילדים?

ראשון לציון: האם ספר על ילדה טרנסג'נדרית יוכנס לגני הילדים?

מחאה ברשתות החברתיות בעקבות יוזמה להכנסת הספר "אני ג'אז" לגנים. המתנגדים: הזיה וטירוף, מה ילדים מבינים בגיל כזה?. מחזיקת תיק הלהט"ב: זה פרויקט מקסים. העירייה: כל הכנסת חומר לימודי לגנים כפוף לאישור משרד החינוך וכך ננהג

trans-sexuality צילום PIXABAY
צילום: PIXABAY

סערה ברשתות החברתיות בעקבות יוזמה להכניס לגני הילדים בראשון לציון ספר שעוסק בהגדרת הזהות המינית והגיבורה שלו היא טרנסג'נדרית.

מדובר בספר "אני ג'אז" שכתבה ג'סיקה הרטל ובתקציר שלו נכתב: "מאז שהיתה ילדה, ג'אז ידעה שיש לה מוח של בת בגוף של בן. היא אהבה את הצבע הוורוד ולהתחפש לבת הים הקטנה, ולא הרגישה כמו עצמה בבגדי בנים… אני ג'אז מספר את סיפורה של ילדה טרנסית באופן פשוט ובהיר שכולם יאהבו – ילדים, הורים ומורים – והוא מבוסס על חייה של ג'אז ג'נינגס, שהפכה לדוברת של ילדים טרנסים וטרנסיות".

אתמול העלתה תושבת העיר פוסט על הספר בפורום תושבי ראשון לציון – פוסט שהצית את הסערה. "כל ילד בעולם צריך לגדול כך שהוא יודע ומכיר שיש אנשים שונים ממנו ושונים מאחרים. כל ילד בעולם צריך לגדול כשהוא יודע לכבד כל אדם באשר הוא ואת כל החלטותיו של אותו אדם, אבל להכניס מגיל כל כך קטן שיחות על זהות מגדרית זה מעוות.

זה לא לגיל, זה לא מתקבל, זה לא נתפס, זה לא תפקיד מערכת החינוך לעזור לילד לבחור באיזה זהות מגדרית הוא בוחר להיות שיהיה גדול! רק הילד עצמו יכול להחליט את זה אחרי שהוא חווה ורואה עולם. ומי שלא מסכים וחושב שכל מי שמתנגד הוא הומופוב או חרא של בן אדם, הבעיה היא אצלכם. אשמח לדעת אם למישהו זה נראה נורמלי שילדים בגילאי גן יקבלו את הספר הזה?".

עוד היא הוסיפה וכתבה: "אדון רז היקר (הכוונה לראש העירייה)… במידה ואתה מאפשר דבר כזה, נכשלת… אין לי שום דבר נגד החלטות של אנשים לגבי עצמם אבל לא בגיל שנתיים כשהילד בקושי יודע איך קוראים לו".

הפוסט גרר מאות תגובות, רובן נגד היוזמה. "אני נשבע שאם הספר הזה יחולק בגן של הילד שלי אני שורף אותו. פשוט בושה", כתב אחד הגולשים והוסיף: "להפוך את נושא הלה"טביות לנורמאלי כאילו שזה תקין שגבר הולך עם גבר ואישה עם אישה? שכל אחד יחיה את החיים שלו, אבל להראות את זה לבני שנתיים-שלוש אין בזה דבר נורמטיבי!".

תושבת העיר כתבה: "כולנו מתנגדים. אני לא אשלח את הנכדים שלי לגן ששם ילמדו ספר כזה… זה טירוף מוחלט".

"להכניס את זה לגני ילדים?!", תהתה תושבת אחרת. "יש להם מזל שהבנות שלי כבר לא בגני הילדים אחרת הייתי הולכת ומוציאה את הספר בעצמי מהגן… תורידו את הטלפיים מהילדים שלנו, תניחו להם לגדול".

תושב אחר כתב: "שכל אחד יחיה לפי רצונו אבל ילדים קטנים לא צריכים להטריד את עצמם בגיל כל כך צעיר בענייני זהות מינית ומגדריות. כשהם יגיעו לבגרות שיחליטו. תנו לילדים שלנו לגדול בשקט. מה הילד מבין בגיל הזה? להכניס כזה ספר לגנים זה אסון. תגידו, איפה המבוגר האחראי?". אחד הגולשים הגיב לו וכתב: "לגנוז את הספרים!! זו הזיה".

והיו גם קולות אחרים. "הזיה. בשנת 2022 יש עוד עדר של חשוכים שחושבים שבגלל ספר הילד שלהם יושפע ויהפוך ל-ג'אז (שם גיבורת הספר)… להקיא? להזדעזע? הטמטום שולט".

אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הלהט״ב, אמרה ל"גל גפן ראשון לציון": ״מדובר בפרויקט מקסים של האגודה למען הלהט״ב, חוש״ן ופרויקט גילה להעצמה טרנסית. חלק מהספרים כבר חולקו בספריית כותר ראשון ובשירות הפסיכולוגי החינוכי. זאת כחלק מציון יום הנראות הטרנסית. ההחלטה לגבי המשך החלוקה תתקבל במשותף עם מינהל החינוך בעירייה, שהוא הגוף האמון על  בתי הספר וגני הילדים בעיר. אני מאמינה שיש לנו תפקיד חשוב בנירמול מגוון הדרכים להגדרת הזהות העצמית, תוך שמירת החירות של כל אחת ואחד מה לקחת מהמגוון העשיר הזה״.

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאחר פניית הארגון לעיריית ראשון לציון, הובהר כי יש לשלוח עותק של הספר כנהוג בכל הכנסת ספר או כל תכנית אחרת. עד כה לא התקבל עותק של הספר. נבהיר כי כל הכנסת חומר לימודי או תכנית לימודית לגני הילדים, כפופה לאישור מינהל החינוך בעירייה והפיקוח של משרד החינוך וכך ננהג גם במקרה זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. זה מאד משמח אותי לשמוע את הידיעה הזאת. טוב מאד שמחנכים כבר מגיל קטן לקבל את כל הלהטב, ובעיקר טרנס, שהם אלה שנפגעים בעיקר.
    כך כבר מגיל צעיר ילדים שהם טרנסג'נדרים ידעו שהם בסדר ושיש דבר כזה, ולא יחשבו שהם צריכים להתחבא ולפחד ושהם לא בסדר. כבר בגיל קטן ילדים מרגישים שהמוח שלהם והזהות שלהם שונים מהגוף שבו הם נולדו, וזה מאד קשה להם, ולכן כל פעולה שתסייע להם להרגיש טוב עם עצמם, היא מבורכת. אמנם יש רק אחוז קטן של טרנסג'נדרים, אבל זה קיים, וזה לכול להיות בכל חברה ובכל משפחה.
    אנו צריכים להיות גאים במעשים כאלו, מעשים שמקדמים אותנו לחיים בחברה יותר בטוחה, מקבלת, סובלנית ושוויונית.
    אנחנו כאן כדי להמשיך במאבק שיביא אותנו למצב הזה ולהכחיד ככל האפשר את הפצת השנאה והבורות.
    מי שנפגע מהתוכן, ומרגיש שהוא צריך סיוע, מוזמן לפנות אלינו בפרטי "MAGEN AGUDA" בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות